  • Data: 2024-06-03 17:35:49
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.06.2024 o 12:10, J.F pisze:

    > Stron duzo, a większość odpowiada na to, co autorzy chcą, a nie ja.

    Tak, to rzeczywiście problem.
    Jak książka ma zbyt dużo stron, to nie warto czytać.

    > No chłopie, albo wiesz, i nie zajmuje Ci to wiele czasu, albo nie
    > wiesz, a udajesz, ze można łatwo znależć :-)

    No chłopie, albo wiesz o co pytasz, albo nie wiesz i dlatego nie
    rozumiesz odpowiedzi.

    > Akurat problem wydaje mi się w miare typowy w firmach produkcyjnych.

    No i co z tego, że problem typowy, skoro rozwiązanie problemu zależy od
    pierdyliarda "to zależy" w danej, konkretnej firmie?

    I skoro jest typowy, to chyba bez problemu dasz radę samodzielnie
    znaleźć odpowiedź?

    > Ba - znam pare księgowych, ale one jak nie CIT, to VAT, albo lista
    > płac, albo szkolenie, albo bilans - trudno o wolną chwilę.

    Wcale mnie to nie dziwi. Najpierw praca, a potem działalność charytatywna.

    > A jak się znajdzie, to one mi numerami kont gadają, a na tym, to ja
    > się nie znam ...

    LOL :)
    Gdy fizyka zapytasz o jakiś typowy fizyczny problem i on ci odpowiada
    numerkami i wzorkami, to też będziesz narzekał, że się nie znasz i że ci
    na pytanie nie odpowiedział?

    > Czyli nie ma przepisów, które to ustalają :-)

    Są. (Tak samo jak są wzorki w fizyce...)
    Dostałeś nawet przykład jak się rozlicza. Z objaśnieniami.

    > Wiec co ja mam znaleźć w googlu?

    Może zacznij od znalezienia podstaw - gwarantuję ci, że są.
    Jak chcesz coś znaleźć, skoro nawet nie wiesz czego szukasz?

    > Natomiast chętnie się dowiem, jak powyższe przykłady się mają do
    > Twoich ogólników ...

    Tak, jak ogólnikowe jest twoje pytanie.

    Zadajesz pytanie w stylu "jak policzyć siłę w kole", dostajesz przykład
    policzenia siły w kole z jedną szprychą i narzekasz, że nadal nie wiesz
    jak policzyć.

    Zaczynasz łapać, czy jeszcze nie?

    > Jakis przykładowych?

    Jakie pytanie, taki przykład.

    unkowe/736979,Jak-zaksiegowac-zepsute-oraz-zniszczon
    e-zapasy.html

    > ale straty w produkcji to nie zapasy.

    Jak nie jak tak?
    Powtórzę: jak nie rozumiesz o co pytasz, to jak chcesz zrozumieć odpowiedź?

    3 sekundy googlowania:
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/makroekono
    mia/aktywa-obrotowe-definicja-i-przyklady/x29lgdz

    "rzeczowe aktywa obrotowe (zapasy) - zasoby firmy, które zostaną zużyte
    lub zbyte w ciągu dwunastu miesięcy,
    (...)
    Rzeczowe aktywa obrotowe (czyli zapasy) są takimi zasobami
    przedsiębiorstwa, których zbycie lub zużywalność powinny przypuszczalnie
    nastąpić w okresie dwunastu miesięcy. Zdarza się, że standardowy cykl
    operacyjny dla danej spółki trwa dłużej, ale wtedy też można mówić o
    zapasach. Kategoria ta obejmuje przede wszystkim materiały, towary, a
    także gotowe produkty i półprodukty."

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-aktywa-obrotowe

    "Do rzeczowych aktywów obrotowych jednostki zalicza się przede wszystkim:
    (...)
    - wytworzone lub przetworzone przez jednostkę produkty gotowe, czyli
    wyroby i usługi, zdatne do sprzedaży,

    - produkcję w toku - rozumie się przez to produkty oraz usługi
    wytwarzane przez jednostkę, które na dany dzień nie są zakończone, czyli
    są w toku produkcji,
    - półprodukty, czyli wyroby, które przeszły określone fazy produkcji i
    są przeznaczone do zużycia w następnych fazach produkcji,

    - towary nabyte w celu odprzedaży w stanie nieprzetworzonym - zalicza
    się do nich artykuły kupione od innych przedsiębiorstw, które mogą być
    przed sprzedażą przepakowywane, porcjowane itp."

    > Chyba nie.
    > np czy to się tak samo rozlicza, gdy w danym miesiącu albo roku
    > powstały w/w straty, a przychód był zerowy ?

    Czy sposób księgowania zakupu papieru do drukarki zależy od tego, czy
    masz 0 zł przychodu, czy 1 zł przychodu, czy 100 zł przychodu?
    Co miesiąc księgujesz taki zakup (koszt) inaczej?
    Nie?

    To skąd pomysł, że w w/w przypadku miałby być inaczej?

    > I tak tam piszą o materiałach i towarach handlowych, i cenach zakupu
    > ... a w przypadku wyrobów gotowych, lub części/podzespołów
    > produkowanych, jest analogicznie, czy inaczej?

    A czy materiały i półprodukty nie mają ceny zakupu?
    Czy jest różnica między kosztem spadniętej z widlaka palety towarów
    handlowych, a kosztem spadniętej z widlaka palety półproduktów/wyrobów
    gotowych?
    No jest. Jedno to towar handlowy, a drugie to półprodukty/wyroby gotowe.
    Czy inaczej się to księguje? No inaczej. Na innych kontach księgowych...
    na kontach "4"-kach w/g rodzajów, na "5"-tkach w/g miejsc powstawania...
    To zależy...

    Ala na pewno nie od tego, czy uzyskałeś w danym miesiącu przychód, czy
    nie uzyskałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr