  • Data: 2024-06-06 08:19:17
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-06-2024 o 14:02, Piotr Gałka napisał:

    > Przejrzałem tę dyskusję. Główne wątpliwości J.F. dotyczą chyba strat
    > ubocznych w czasie produkcji. Ja też miałbym tu trochę wątpliwości w
    > związku z pojawieniem się haseł o dającej się przewidzieć stracie i nie
    > podjęciu jakichś działań zapobiegawczych. Czyli miałbym watpliwości co
    > można wliczyć w koszty dla celów podatkowych.

    w praktyce często trzeba szacować. Przykład z życia - część produkcji
    zleca się na zewnątrz - materiały wysyła się np na 3 produkcje, pierwsza
    przychodzi, musimy sprzedać i teraz, albo szacujemy straty jakie mogły
    być i uwzględniamy przy wycenie tej produkcji (bo strat nie znamy do
    wykonania wszystkich produkcji) Straty są choćby ze względu na proces
    produkcyjny, skalę można oszacować, i niby nie ma problemu.
    Problem pojawia się natomiast, gdy po kilku produkcjach okazuje się, że
    przeszacowaliśmy te straty i producent odsyła nam więcej
    niewykorzystanych elementów niż szacowaliśmy....

    --
    https://kaczus.ppa.pl