  • Data: 2024-06-07 07:59:30
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.06.2024 o 18:24, Piotr Gałka pisze:

    > Jako potwierdzenie dostawy dali mi jakiś wydruk z programu magazynowego - że są
    wciągnięte
    > na magazyn. Co mnie najbardziej zaskoczyło - na wydruku była podana cena
    > klucza chyba prawie dwa razy wyższa niż na naszej fakturze.
    > Zwróciłem uwagę, że to jest chyba jakiś błąd. Ktoś mi powiedział, że z
    > nabyciem towaru i jego magazynowaniem wiążą się już jakieś koszty więc
    > po uwzględnieniu tych wydatków taka jest wartość tych naszych kluczy po
    > umieszczeniu w ich magazynie.
    >
    > Albo to jest jakiś inny system rozliczeń (z wielu dopuszczalnych), albo
> [...]

    Są programy magazynowe, w których możesz sobie zdefiniować z 6 cen
    sprzedaży. Możesz ustawić wzorzec wydruku żeby na dokumentach PZ i WZ w
    ogóle nie drukowało ceny (tylko ilość), żeby drukowało cenę hurtową,
    cenę detaliczną, cenę "dla specjalnych klientów", cenę zakupu, cenę
    zakupu w rozbiciu na dostawy (bo możesz mieć kilku dostawców w różnych
    cenach i np. WZtka może obejmować akurat towary z różnych dostaw. Możesz
    ustawić żeby to była cena średnia.
    Pewnie dostałeś PZ z ustawionym wzorcem wydruku na cenę sprzedaży.
    Dla Ciebie to tylko dowód, że dostarczyłeś do magazynu. Nic więcej.
    Zapytałeś, to coś Ci odpowiedział. Może szef mu tak powiedział, albo tak
    kazał odpowiadać zdziwionym dostawcom, właściciel nie chce, żeby
    pracownik magazynowy, albo jego sprzedawca wiedział po ile on kupuje
    towar od swoich dostawców i dlatego w systemie magazynowym ma tylko ceny
    sprzedaży.
    Może, nie wiem, zgaduję.
    Schemat księgowy podczas ściągania dokumentów z systemu magazynowego
    ignoruje to kompletnie (w dużym uproszczeniu). I "tak rozstawia to po
    kątach" (po kontach księgowych w planie kont) we właściwych kwotach.
    Albo w ogóle ściąga to tylko w ujęciu ilościowym po datach (z
    zachowaniem LIFO, FIFO), a o wartości zakupów decydują faktury zakupów
    księgowane w systemie księgowym (który również dba o LIFO, FIFO), więc
    wewnętrznie im się wszystko spina.

    Pozdrawiam
    Piotr