  • Data: 2024-06-06 09:42:20
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.06.2024 o 17:39, J.F pisze:

    > Bardziej chwili ich rozliczania.
    > Bo IMHO, jak zużyłem dwa razy więcej materiału do produkcji czegoś,
    > to nie powiniem podnosic wartosci/ceny produktu,

    Owszem.
    Podnosisz właśnie cenę sprzedaży. Tak, aby ci się biznes spinał.
    Jak konkurencja ci nie pozwala i ci się biznes nie spina, to wyślij
    szpiega do konkurencji i zobacz jak oni to robią.
    Może zatrudniają mniej debili, którzy krzywią gwoździe i nie zużywają
    dwa razy więcej materiału niż potrzeba?

    Jeśli na produkcję np.obudowy pralki zużywasz dwa razy więcej materiału
    niż konkurencja, to są dwie możliwości:
    1) marnujesz połowę materiału - i to jest twój problem - nijak nie
    podnosi wartości obudowy pralki, wyprodukujesz ich dwa razy mniej, więc
    cenę sprzedaży musisz podnieść, bo inaczej zbankrutujesz i nie zarobisz
    nawet na ten zmarnowany materiał.
    albo
    2) produkujesz dwa razy grubsze obudowy do pralek - i to też jest twój
    problem - twoja głowa w tym, żeby przekonać klienta, że droższa, ale dwa
    razy grubsza obudowa jest lepsza od obudowy konkurencji.

    > bo on wcale nie
    > zrobił się dwa razy więcej warty. Zachodzi więc ciekawe pytanie,
    > kiedy rozliczyc ten koszt.

    To pytanie jest ciekawe tylko i wyłącznie dla początkujących.
    I to takich, którym się nie chce nawet przez sekundę logicznie pomyśleć.
    Bo to, że od spadniętej palety z materiałem do produkcji nie rośnie
    wartość magazynu (a wręcz przeciwnie) jest oczywiste.
    O machaniu młotkiem z litości nie wspomnę.

    > W swietle wyjaśnien i linków, które padły, to po prostu sporządzasz
    > stosowny protokół preterminowania, i
    > -nie wchodzi to w "koszt podatkowy", bo było doskonale przewidywalne,

    To nie jest kryterium! Znowu widać jak na dłoni, że nie potrafisz czytać
    ze zrozumieniem.

    Wiele rzeczy może być przewidywalne, ale niemożliwe do uniknięcia.
    Stoisz wtedy przed dylematem, skoro nieuniknione - to tego nie robisz i
    siedzisz na bezrobociu i nie zarabiasz.
    Albo robisz, zarabiasz, i liczysz się z konsekwencjami tego nieuniknionego.
    Nie można uniknąć i potrafisz to uzasadnić - koszty i mniejszy podatek.
    Mogłeś i nic z tym nie zrobiłeś - twój problem, wyższy podatek.
    Proste jak budowa cepa.

    Odpad z kwadratowej blachy po wycinaniu kółek jest nieunikniony i
    doskonale przewidywalny, a jednak to co zostało możesz wrzucić w koszty.
    I jeszcze zarobić sprzedając na złom.

    > lub
    > -udajesz, że wchodzi, w końcu skąd miałeś wiedziec co klienci w
    > przyszłości zamówią :-)

    Bzdura.
    Nic nie musisz udawać i nie musisz "sztucznie" i na papierze głupot
    tworzyć, że 10 produktów składa się z produktu właściwego i 1/10
    popsutego gwoździa.
    A nawet nie wolno. Bo to jest kreatywna księgowość i tworzenie fikcji.

    Księgowość ma za zadanie odzwierciedlać rzeczywistość, a nie ją kreować.
    Skoro faktyczny produkt składa się z deski i gwoździa, to z tego się składa.
    A skoro drugi pogięty gwóźdź poszedł na złom, to poszedł na złom, a nie,
    że podwyższa wartość deski z gwoździem leżącej w magazynie.

    > Albo idz za radą Kviatka, sprzedaj na allegro, choćby po złotówce, to
    > będziesz miał "koszt podatkowy".
    >
    > ... Miejmy nadzieję, że będziesz miał, bo czy tak wolno sprzedać
    > ponizej kosztów zakupu?

    Można. Jeżeli w ten sposób minimalizujesz straty, ma sens biznesowy i
    potrafisz to uzasadnić.

    > Może najpierw trzeba obniżyć cenę magazynową stosownym protokołem, i
    > znów będzie "można było przewidziec" :-)

    Weź idź odpocznij. To w końcu grupa o podatkach i jeszcze ktoś te twoje
    heheszkowe spekulacje weźmie na poważnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr