  • Data: 2024-06-03 23:23:28
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Jun 2024 22:25:06 +0200, Kviat wrote:

    > Nie rozumiem. O jakie ograniczenie ci chodzi?
    > Czego ograniczenie? Ograniczenie do czego?

    Tresci. Najpierw pisali o rzeczowych aktywach obrotowych,
    a potem tylko o towarach handlowych i materiałach.

    Tak im stylistycznie pasowało, czy to co napisali się tylko tych dwóch
    tyczy ?

    > Rzeczowe aktywa obrotowe, zapasy... to to samo.
    > Rzeczowe aktywa obrotowe, to podzbiór środków obrotowych, czyli również
    > są środkami obrotowymi.
    >
    > Skoro likwidacja towarów handlowych, czy materiałów wiąże z powstaniem u
    > podatnika straty w środkach obrotowych, to chyba logiczne, że skoro
    > półprodukty i wyroby gotowe są środkami obrotowymi, to likwidacja
    > półproduktów albo wyrobów gotowych też powoduje straty w środkach
    > obrotowych.

    To jest jakaś dziwna logika.

    Logiczne jest, ze skoro napisali, ze likwidacja towarów handlowych czy
    materiałów ... to dotyczy to towarów handlowych i materiałów.
    A innych ... nie dotyczy ?

    > lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.
    >
    > Nie ja to wymyśliłem.
    > I przypominam, dla porządku, że nie wszystkie wydatki są kosztami
    > uznanymi podatkowo.
    > Coś może być kosztem dla firmy, jak najbardziej legalnym i zgodnym z
    > prawem, ale niekoniecznie obniżającym podstawę opodatkowania.

    > Jedne służą inne nie.
    > Trudno uznać, że odsetki od nieterminowo zapłaconych podatków służą do
    > osiągnięcia przychodów, a jednak są kosztem, tyle, że nieuznanym podatkowo.

    Zapewne opóźnienie służyło utrzymaniu działalności firmy czyli
    zabezpieczeniu przychodów. A tu taka niespodzianka :-P

    Tylko podatków to dotyczy, czy innych płatności też ?

    > Zawsze może mieć inne zdanie. Ale nie zawsze powinna mieć.

    No to trzeba się doszukać, jakie ma :-(

    > Aha... czyli nie składają się z kupionych materiałów, lecz

    Cena żużytych materiałów, to nie cena zakupu półproduktów.
    Myle się?

    A składają sie z materiałów, i płac, i amortyzacji maszyn, i ich
    obsługi, i usług zewnętrznych, i np kosztu grzania hali zimą, itp.

    No i np z tych nadmiarowych materiałów, zużytych na skutek błędów
    produkcji ... składają się, czy nie ? :-)

    > zmaterializowały się w magazynie z darmowej energii.
    > Pewnie z paneli fotowoltaicznych.

    No, taki np wodór i tlen w zbiornikach, z elektrolizera, zasilanego z
    paneli słonecznych :-)

    > Niestety nie wiem, czy dobrze.

    Ba, tego to i ja nie wiem :-P

    Np koszt ogrzewania hali produkcyjnej, jak rozumiem wchodzi w koszty,
    niezależnie od tego, co się wyprodukowało.

    > Czyli jak?

    > Oczywiście, że liczą koszta wszystkie. Inaczej salda by im się nie
    > zgadzały.

    no ale np koszt drewna zużytego do produkcji krzesełek wliczasz w
    koszty dopiero jak się krzesełka sprzedadzą, czy od od razu całość?

    > No nastąpił. I równocześnie rozchód z magazynu materiałów/półproduktów.
    > Saldo się zgadza.
    > Gdzie problem?

    a) no czy tak można, skoro podkreślałes, nie bez racji, że koszta sie
    liczy w momencie sprzedaży,

    b) materiały liczysz po cenie zakupu i rzeczywistego zużycia, a
    przychód z produkcji po cenie ewidencyjnej. I powstaje róznica, czasem
    spora ...

    > No i jest.

    No chyba, ze b). Trzeba jakoś sprytnie zaksięgować.

    > No i?
    > Sam przecież zacytowałeś wyżej:
    > "koszta bezpośrednio związane z produkcją są kosztami w miesiącu
    > sprzedania produktów. Niebezpośrednio związane - w miesiącu powstania".

    A jednocześnie sugerujesz, ze te materialy można od razu wpisać, ale
    trzeba zrównoważyc przychodem produktów.
    To w końcu co można, a czego nie można, i ewentualnie co należy?

    > A dochód będzie jak będzie. Jak przychody będą wyższe niż koszty.

    Ale jak przychodu nie ma, to koszty nie są kosztami :-)

    > Ale co pominąłem milczeniem? Nie mam tu nic do dodania.

    > Oczywiście. No i?

    No i nie są kosztem podatkowym, skoro to było do przewidzenia :-)

    > To już sam musisz ocenić czy "są skutkiem niedochowania należytej
    > staranności w zabezpieczaniu, czyli straty zawinione przez podatnika" i
    > sprawdzić, czy US się z twoją oceną zgodzi.

    US jak to US - zawsze na swoją korzyść :-)

    > Jak się zgodzi, to OK, jak nie, to wchodzisz spór i sprawę wyjaśniasz.
    > Czasem lepiej machnąć ręką i uznać stłuczoną butelkę jako koszt
    > nieuznany podatkowo, stać się biedniejszym o butelkę i zapłacić wyższy
    > podatek, a czasem jednak warto powalczyć, jeśli to była bardzo droga
    > butelka i stać się biedniejszym o drogą butelkę i zapłacić mniejszy
    > podatek od dochodu.
    > To zależy...

    Z drugiej strony, to groszy się pewnie US nie będzie chciało
    sprawdzać.
    No ale moze wychwycić, ze kupiono milon pustych butelek, sprzedano
    tylko 950 tys pełnych :-)

    > Czy ubezpieczył, czy nie, butelka i tak by się stłukła.
    > To twój problem, a nie US.

    Ale składka ubezpieczenia wchodzi w koszty bezapelacyjnie :-)

    A np koszt naprawy nieubezpieczonych samochodów nie wchodzi.
    No chyba, ze to już nieaktualne.

    J.