  • Data: 2024-06-03 12:10:11
    Temat: Re: Jak się płaci CIT ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 May 2024 17:15:29 +0200, Kviat wrote:

    > A czego się spodziewałeś? Że pod jednym linkiem znajdziesz wszystkie
    > możliwe zagadnienia związane z pełną księgowością i CITem?
    > Na wiele zagadnień odpowiedź brzmi "to zależy".
    >
    > A dzięki postępowi wszystkie odpowiedzi na nurtujące cię pytania masz w
    > zasięgu ręki bez czekania. W zasadzie natychmiast.
    > Nie rozumiem, dlaczego z tej możliwości nie korzystasz.
    >
    > https://www.google.pl/

    > Jakby tak łatwo były dostępne, to bym nie pytał :-)
    >
    > Są łatwo dostępne.

    Stron duzo, a większość odpowiada na to, co autorzy chcą, a nie ja.

    > Tylko ty chcesz żeby ktoś inny poświęcił czas na wyszukiwanie dla ciebie
    > informacji, które w zasadzie nie są ci potrzebne, ale żeby zaspokoić
    > twoją ciekawość.

    No chłopie, albo wiesz, i nie zajmuje Ci to wiele czasu, albo nie
    wiesz, a udajesz, ze można łatwo znależć :-)

    > Jest pierdyliard portali i for dyskusyjnych związanych z CITem i pełną
    > księgowością. Prawdopodobieństwo, że masz problem, który jeszcze nie
    > został przedyskutowany na pierdyliard sposobów już gdzieś przez innych
    > ludzi jest niewielkie.

    Akurat problem wydaje mi się w miare typowy w firmach produkcyjnych.

    Ba - znam pare księgowych, ale one jak nie CIT, to VAT, albo lista
    płac, albo szkolenie, albo bilans - trudno o wolną chwilę.

    A jak się znajdzie, to one mi numerami kont gadają, a na tym, to ja
    się nie znam ...

    > To sobie sprawdź. Kto ci broni?
    >
    > Zadajesz jakieś pytania o księgowanie skutego betonu po złym zalaniu i
    > jakiej odpowiedzi się spodziewasz?
    > Tak/nie?
    > U jednego księguje się inaczej, a u innego inaczej.
    >
    > Albo "Spadła paleta z widłaka, i jak to się rozlicza?"
    > U jednego rozlicza się inaczej, a u innego inaczej.
    > To zależy.

    Czyli nie ma przepisów, które to ustalają :-)
    Wiec co ja mam znaleźć w googlu?

    Natomiast chętnie się dowiem, jak powyższe przykłady się mają do
    Twoich ogólników ... no i nie tylko twoich, a takze przepisowych.
    KUP to jest koszt słuzący uzyskaniu przychodu ... hm ... :-)

    > Jakich odpowiedzi się spodziewasz zadając tak ogólnikowe pytania?

    Jakis przykładowych?

    > Sekunda googlowania:
    > https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/736979,Jak-zaksiegowac-zepsute-oraz-zniszczon
    e-zapasy.html

    ale straty w produkcji to nie zapasy.

    > Skopiować treść i przekleić ci tu na grupę, czy dasz radę sam kliknąć i
    > przeczytać?

    "Nie mogą być nim straty w środkach obrotowych będące skutkiem
    niedochowania należytej staranności w zabezpieczaniu przed powstaniem
    strat, czyli straty zawinione przez podatnika. Kosztem podatkowym mogą
    być natomiast takie straty, które powstały bez winy podatnika, których
    podatnik, mimo dochowania należytej staranności, nie mógł przewidzieć
    ani ich uniknąć. W taki sposób wypowiedział się m.in. dyrektor Izby
    Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 18 stycznia 2013
    r., nr ILPB3/423-423/12-5/AO."

    Taa ... wielce jasne :-)

    > Pozostałe pytania już ogarniesz samodzielnie?

    Chyba nie.
    np czy to się tak samo rozlicza, gdy w danym miesiącu albo roku
    powstały w/w straty, a przychód był zerowy ?

    I tak tam piszą o materiałach i towarach handlowych, i cenach zakupu
    ... a w przypadku wyrobów gotowych, lub części/podzespołów
    produkowanych, jest analogicznie, czy inaczej?

    J.