    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Wed, 20 Oct 2004 17:16:55 +0200
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Jak SPRZEDA - to ZAPŁACI PODATEK.
    >+ >
    >+ Owszem. Ale nie za zeszły rok! A z tego, co pisałeś, wychodziło, że
    >+ zapłacić trzeba za towar niesprzedany :)

    A to musiałem źle ująć :]

    >+ > Nie od zarobku. Od CAŁEJ
    >+ > WARTOŚCI towaru. "Powtórne uznanie kosztu" będzie miało
    >+ > miejsce dopiero przy remanencie...
    >+ > Co tu nie pasuje ??
    >+ >
    >+ Moment powtórnego uznania kosztu. Nie wiem, jakie masz podstawy do
    >+ twierdzenia, że "spis z natury towarów handlowych itd."

    *Pierwszy* po zakupie...

    >+ wyrzuca z kosztów do następnego remanentu.

    Nie. "Na zawsze" !!

    >+ Moim zdaniem przesuwa je na następny okres.

    Jak do tego doszedłeś ??
    1. Zakup. Towar w KUP. Obniżono zaliczkę ++ :)
    2. Remanent. Towar poza KUP. Zapłacono zaliczkę lub podatek -- :(
    łączny wynik zero (nic dziwnego skoro "towar poza KUP".
    3. Remanent. Towar poza KUP. Wynik zero.
    4. Remanent. Towar poza KUP. Wynik zero.
    5. Sprzedaż. Towar poza KUP. Nadpłata podatku ! -- :(
    6. Remanent. Towar w KUP. Wynik zero :)

    [...]
    >+ > Zagryzę.
    >+ > To TY napisałeś że REMANENT jakoby zmienia TOWAR na MAJĄTEK.
    >+ > A to jest NIEPOROZUMIENIE.
    >+ > To TOWAR (który POZOSTAJE towarem) z kwalifikacji "jest KUP"
    >+ > zmienia kwalifikację "jest własnością NIE liczącą się do KUP".
    >+ >
    >+ Też będę gryzł :) A niby dlaczego zmienia kwalifikację na
    >+ "towarowłasność nie licząca się do KUP"? Inaczej - z czego wynika taka
    >+ "moc" remanentu?

    Z arytmetyki...

    >+ > Tak jak twoje osobiste mydło :), magnetofon i lodówka - które
    >+ > TEŻ *nie są* KUP.
    >+ >
    >+ Moje osobiste mydło nie służy działalności gospodarczej.

    A twój towar "na magazynie" służy DG - ale NIE JEST KUP. Aż do
    sprzedaży i *następnego* (po sprzedaży) remanentu.
    Tak jak twoje osobiste mydło.

    >+ > >+ To ja poproszę o podstawę takiego przekwalifikowania.
    >+ >
    >+ > Mam nadzieję że wyłożyłem.
    >+ >
    >+ No właśnie nie. Na razie mówisz "bo tak" :)

    Był przykład liczbowy ? Był.
    Jak chcesz z matematyką dyskutować to beze mnie...

    >+ > Prawdę mówiąc nie ma dobrej nomenklatury (chyba): przy KPiR
    >+ > NA OGÓŁ jest tak że status rzeczy "osobistych" jest taki iż
    >+ > pochodzą z majątku opodatkowanego, zaś rzeczy "firmowych czyli
    >+ > związanych z DG" taki iż stanowią KUP.
    >+ > Ale są dwa wyjątki: towar handlowy PO REMANENCIE
    >+ >
    >+ No i właśnie o podstawę tego wyjątku pytam.

    Ostatni raz...
    1. Zakup za 1000 zł "na magazyn".
    Ile mamy KUP ?
    2. Remanent nr 1.
    Ile mamy KUP ?
    3. Remanent nr 2.
    Ile mamy KUP ?
    4. Sprzedaż.
    Ile mamy KUP ?
    5. Remanent nr 3.
    Ile mamy KUP ?

    OCZYWIŚCIE. Remanent obejmuje *łącznie* *wszystkie* zakupy. Każdy
    *na tej samej zasadzie*.
    Tego że (2+4)+4 = (2+(4+4+) mam nadzieję nie będziemy udowadniać ?
    I tego że "wymieszanie" wzajemnego wpływy 143 zakupów nie wpływa
    na zachowanie się każdego z tych zakupów *oddzielnie* ?

    >+ > Jak US przyuważy że masz "skok" w kosztach może nabrać chętki
    >+ > na wydanie postanowienia o nakazie remanentu :)
    >+ >
    >+ A zabroni mi zrobić kolejny, na własną prośbę? :)

    Nikt. Koszty już masz "wywalone", jak chcesz operację powtórzyć
    to możesz. W końcu zostaniesz z takim zapasem towaru że ty będziesz
    miał peoblem "z upchnęciem" ;)

    [...]
    >+ A czy ja mówię, że nie? Ale dzięki sprzedaży "po kosztach" nie będzie
    >+ miał "towarów handlowych, które nie są KUP" - i to jest korzyść.

    Ech... odporny jesteś.
    Owszem, nie będzie miał "towarów nie KUP".
    Za to będzie miał przychód do opodatkowania :]
    O jakiej korzyści mowa ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)