  • Data: 2004-10-23 22:34:44
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.61.0410212119180.1648@athlon>,

    > On Thu, 21 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Na tej samej, na której w KPiR uznaje się za KUP samo nabycie
    > towarów handlowych i materiałów - bez względu na fakt czy
    > zostały *już* sprzedane. Do najbliższego remanentu :)

    Eee, moment. Za KUP uznaję, bo "nakłady poniesione w celu"...

    > Z rzeczonej artymetyki.
    > Masz "jakiś stan wyjściowy" swojej DG.
    > Nabywasz TH. Niniejszym staje się on KUP.
    > Remanent. Pojawia się "różnica remanentowa". Owa "różnica" koryguje
    > KUP (nie PRZYCHÓD, nie DOCHÓD - a KOSZTY).

    Polemizuję. W ustawie stoi >>dochodem jest (...) +/- różnica
    remanentowa<<

    > No właśnie, toż tłumaczę że próba "topienia w kosztach" (nawet
    > średniookresowego) o ile US to przyuważy się nie powiedzie :)

    No dobra, zmykaj z tego dołka :D

    > Zaraz... w wyniku jakiego manewru ??
    > Ba pamiętam iż było coś o sprzedaniu "koledze" i odkupieniu (celem
    > wykorzystania możliwości zrobienia remanentów w RÓZNYCH terminach),
    > ale jak rozumiem nie o to chodzi ?

    Dobrze rozumiesz. Tu mowa o wyprzedaży świątecznej po kosztach zakupu.
    Na wynik mijającego roku to nie wpłynie (znaczy podatek zapłacę taki
    sam) - ale zgodnie z tym, co twierdzisz, lepiej mieć towar kupiony 1
    stycznia niż spisany z natury 31 grudnia. Bo ten pierwszy będzie
    (tymczasowym) kosztem bez robienia remanentu, a ten drugi nie.

    Ps. Czy mi się wydaje, czy jakieś supersedesy latały? ;)

    --
    pozdrawiam
    Jarek