  • Data: 2004-10-27 12:15:12
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Jak nie, skoro na moje stwierdzenie że różnica remanentowa
    >+ > *koryguje koszt* pisałeś "polemizowałbym" ??
    >+ >
    >+ A nie, to chodziło o stwierdzenie, że nie koryguje dochodu.

    Niemożliwe. Nie mógłem być tak śpiący żeby pisać że RR koryguje
    dochód :> skoro CAŁY CZAS piszę że koryguje koszt.

    >+ Głosząc, że RR nie koryguje kosztu, byłbym wewnętrznie sprzeczny :)

    Odkładamy, ok.

    [...]
    >+ > Moment.
    >+ > Ty potraktujesz "w ciągu roku" remanent początkowy JAKO KOSZT ?
    >+ > *NIE* mając remanentu bieżącego, czyli NIE wyznaczając różnicy,
    >+ > dobrze rozumiem ?
    >+ >
    >+ Prawie. Wyznaczam różnicę: wartość remanentu początkowego minus zero
    >+ (czyli wartość nie zrobionego remanentu końcowego).

    Nie mam pytań.
    Grupowicze... POMOCY ! Bo ten gość mi powiada że zawyżanie kosztów
    jest legalnie dopuszczalną metodą liczenia zaliczki na podatek !!

    [...]
    >+ > Jaki "sposób" ??
    >+ > Remanent początkowy NIE wchodzi do obliczenia PIT. Koniec.
    >+ >
    >+ Nie. Bo nie :)

    Oczywiście. Po polsku to się nazywa: "brak podstawy prawnej".

    >+ > Do rozliczania PIT *może* wejść *jedynie* różnica remanentowa.
    >+ >
    >+ OK. Dlaczego nie taka, jak wyżej?

    Bo znane mi podstawy prawne pozwalają jedynie na uwzględnienie
    różnicy obejmującej SPIS Z NATURY a nie "zero wzięte z kapelusza".

    >+ > Chcesz powiedzieć że wystarczy żebym trzymał "na magazynie"
    >+ > towaru o wartości rocznych obrotów żeby nie płacić zaliczki ??
    >+ > Cały rok ??
    >+ >
    >+ A czemu nie? Skoro wystarczy go "sprzedać", zrobić remanent i "odkupić",
    >+ żeby mieć to samo również w Twoim wariancie?

    Formalnie: bo tak stanowi prawo.
    Merytorycznie: nie da się "przeskoczyć" tak końca roku u "normalnych" :)
    podatników (robiących remanent RazNaRok); bo ktoś zgadzający się na taki
    manewr "w ciągu roku" dla twojej wygody ryzykuje sam zapłacenie podatku
    (bądź zaliczki) - osobnik pałający chęcią do "urzędowych" remanentów
    niewątpliwie spowoduje pytanie "po co mu to, to sprawdzimy" ;)

    >+ Zwróć też uwagę, że trzymanie w magazynie takiej ilości towaru jest
    >+ chore z ekonomicznego punktu widzenia.

    Ależ oczywiście.

    >+ Sobie zaszkodzisz - a fiskus
    >+ swoje i tak dostał, bo ten towar się nie wziął znikąd. I podatek od jego
    >+ ceny w ten czy inny sposób też już zapłaciłeś (bo albo na początku
    >+ działalności miałeś zero, albo później dopłaciłeś za to, co miałeś na
    >+ początku).

    Kiedy ty powiadasz że można go WTAPIAĆ W KOSZT !
    Przez NIEWYKAZYWANIE różnicy remanentowej (a dokładnie uznawanie
    "stanu magazynu" za zero). Kredyt w wysokości zaliczki na PD
    przez cały rok :>, "taniej niż w banku" :] (jak towar niezbyt spadający
    w cenie).

    >+ Pokazania uzasadnienia dla swojego sposobu liczenia :)

    Życzę ci powodzenia jak taki manewr zastosujesz w praktyce :]

    [...]
    >+ > Załóżmy że w styczniu zarobisz 20 kzł, ale "z usług" (towar "sobie
    >+ > leży"). Zapłacisz zaliczkę czy nie - i od jakiej wartości ?
    >+ >
    >+ Moim zdaniem zaliczki być nie powinno (uprzedzam, że handlu nie
    >+ zaprzestałem:)). Twoim - powinna być od 20 kzł (oczywiście
    >+ w uproszczeniu). No i?

    Drobiazg.
    3800 zaliczki US nie dostał. Znaczy: to byłby pikuś (że
    nie dostał, 'zapomnienie' karalne nie jest, sam się upomni ;)),
    chodzi o to że takiego podatku NIE WYKAZAŁEŚ.
    Zdaje się że jest to już kwota łapiąca się pod przestępstwo
    skarbowe.
    Tyle i TYLKO tyle....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd