  • Date: Mon, 14 Jan 2008 21:06:23 -0500
    From: Jasek <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rekompensata ustalona sadownie a podatek

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Art. 21
    > 1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    > 3b) inne odszkodowania otrzymane na podstawie wyroku lub ugody sšdowej do
    > wysoko?ci okre?lonej w tym wyroku lub ugodzie, z wyjštkiem odszkodowań:
    >
    > a) otrzymanych w zwišzku z prowadzonš działalno?ciš gospodarczš,
    >
    > b) dotyczšcych korzy?ci, które podatnik mógłby osišgnšć, gdyby mu szkody
    > nie wyrzšdzono,
    > ---
    >
    > Wyjątek dla DG wynika z faktu, że samą *szkodę* (a raczej wydatki na jej
    > naprawę) podatnik może zaliczyć w koszty uzyskania, obniżające podatek.
> [...]

    Dzieki! Co w przypadku gdy nie sposob jest wyliczyc wysokosc straty (bez
    powolywania bieglych, ktorych honorarium przekroczy kilkukrotnie
    wysokosc rekompensaty)? Wysokosc rekompensaty za dzien zostala wyliczona
    "na oko", wyrazila na to druga strona strona, jej adwokat i sad.

    Pytam dlatego, ze jestem przekonany ze osoba wyplacajaca ta rekompensate
    zlozy na 100% wniosek do urzedu skarbowego z prosba o zweryfikowanie
    tego doglebnie.

    Pozdrawiam raz jeszcze,
    Jacek