  • Data: 2004-09-03 12:24:41
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ch98np$qf1$1@korweta.task.gda.pl...

    > Koszt utrzymania dziecka nie jest prostą sumą czy iloczynem kosztów
    > jednostkowych - przy wiekszej liczbie dzieci dochodzą koszty
    > "logistyczne". Znam kilka rodzin wielodzietnych, więc wiem o czym piszę.

    czyli koszt utrzymania jednego dziecka jest wiekszy niz utrzymania jednego
    dziecka z rodzenstwa...

    > W odniesieniu do całości wątku - poprawienie dzietności nie gwarantuje
    > lepszej struktury demograficznej, a sama lepsza struktura demograficzna
    > nie jest gwarancją pomyślności obywateli.

    oczywiscie, ze nie zalezy to jedynie od przyrostu naturalnego, ale jest on
    jednym z czynnikow

    > Obecne problemy z systemem emerytalnym, dużą liczbą bezrobotnych są
    > głównnie powodowane wadliwą strukturą finansów państwa - bez jej
    > naprawienia nic nie pomoże wsparcie rodzin wielodzietnych.

    nie chodzi tylko o wsparcie dla takich rodzin, ale rowniez o brak wsparcia
    dla nie-rodzin

    > Instnieja kraje bogate, w których rodziny z dziećmi są preferowane i
    > mające b. mały przyrost naturalny.

    Polska tez preferuje rodziny i co z tego?

    > To, czy ktos chce mieć dzieci wynika z tego, jak postrzega przyszłość -
    > jeżeli postrzega ją źle, to dzieci miał nie będzie, nawet jżeli pozbawić
    > praw publicznyc bezdzietnych i zafundowac im 90 % podatku.

    w Afryce przyszlosc ma sie rysowac w rozowych kolorach a w USA, Kanadzie,
    Niemczech - nie?

    > Cały pomysł moznaby zrealizować, gdyby wprowadzić podatek liniowy, bez
    > zwolnień + kwota wolna, odejmowana od dochodu przed opodatkowaniem.
    > Ilośc kwot wolnych to liczba członków rodziny, w PIT wpisywałoby się
    > jedynie odpowiednie pesele, tak, że kwotę wolną mogliby odliczyć także
    > opiekunowie, dziadkowie, domy dziecka, etc. bez konieczności analizy,
    > czy ktoś prowadzi wspólne gospodarstwo, bez kombinacji z zameldowaniem.
    > System sprawdzałby jedynie, czy ten sam pesel dziecka nie figuruje w
    > więcej niż jednym zeznaniu.
    >
    > PZdr: Catbert

    nie rozumie, po co to tak ekstremalnie rozszerzac; rodzina = rodzice +
    dzieci i nikt innny nie powinien byc do niej na sile wprowadzany
    ewent. moga byc analogiczne regulacje dla opiekunow

    --
    TEMPVS