    From: "EMPI" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Wed, 1 Sep 2004 23:54:31 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl> <ch3trp$31gd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch44dh$6sn$1@news.onet.pl> <ch55lo$qhd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch57pc$lea$1@news.onet.pl>

    Hej !

    > zwlaszcza, ze biednego stac na wyjazd na plaze i robi to bardzo czesto,
    > srednio 2 razy w roku

    Pragnę przypomnieć , że strzeżone kąpieliska są nie tylko nad morzem,
    a po drugie przecież korzystają z nich także tubylcy, którzy nigdzie nie
    muszą wyjeżdżać.

    > nie o tym byla mowa, to nie pociag zatrzymuje sie na przejezdzie kolejowym
    > by ustapic pierwszenstwa czy sprawdzic, czy nie rozjedzie jakiegos
    > przeciazonego tira niszczacego drogi;

    aha, czyli chodzi o TIR'y ? no to przeciez jest podatek drogowy,
    jest podatek w benzynie i pewnie będą jeszcze jakieś winiety
    czyli tą ścieżka bogaty wyskoczy z kasy.
    Dlaczego mieszać do tego podatek dochodowy ?

    > juz podawalem 'trafione' ale im bardzie trafione tym bardziej sa
    ignorowane

    hmm... może w innym wątku, ja jakoś nie zauważyłem ...

    > no wlasnie jego sprawa, i jakos nie przeszkadza mu to godzic sie oddawac
    40%
    > pensji fuskusowi, prawda? wiec o co ten lament!?

    godzić ? a jakie ma wyjście, żeby te pieniądze u niego zostały ? przeciez to
    jest przymus !

    > nie twierdzilem nigdzie, ze podatki maja przede wszystkim regulowac
    dochody,

    ale taka jest logika Twoich wywodów.

    > a jedynie generowac wplyzy do budzetu

    no i przy podatku liniowym generowały by. I to tym większe im więcej ktoś
    zarabia.

    > owszem podatki powinny byc proste i nizsze, ale z progresji nie mozna
    > rezygnowac

    progresja jest zaprzeczeniem prostoty podatku. Poza tym naprawdę nie ma dla
    niej
    żadnego sensownego uzasadnienia. Sprzeciw odnośnie wprowadzania podatku
    liniowego motywowany jest tym , że chce się zrobić "dobrze" bogatym.
    Nieprawda, po prostu będzie się ich mniej okradać. Zmniejszenie czynu
    niegodnego
    jest dobrem a nie złem.

    > juz uzasadnialem wczesniej, ale argumenty analizy krancowej nie docieraly
    do
    > was, nie wiem moze jest to za trudne...

    Twoje argumenty (w rozmowie ze mną) zostały obalone , poza tym wydaje mi się
    że mówisz tylko o skrajnościach biedy i bogactwa (np. że biedni nie chodzą
    do teatru).
    Przeciez po to jest dofinansowana kultura z podatków, żeby właśnie biedni
    (albo może raczej mniej zamożni) do tego teatru mogli pójść.
    Dlatego jeżeli uważasz, że przy 40% podatku bogatemu i tak dużo zostaje
    to bądź konsekwentny i postuluj wprowadzenie kolejnych progów.
    Zapewniam, że są tacy którym można by zabrać 80% a i tak zostało by im
    dużo więcej niż tym "biednym". No i zwiększyły by się wpływy do budżetu
    (koronny Twój argument).

    > nie moja wina, ze ktos nie rozumie ze bogaci dlatego placa wiecej, bo
    wiecej
    > korzystaja z panstwa

    No właśnie na tym polu poszło Ci najgorzej z argumentacją. Ja twierdzę, ze
    bogaty prawie we wszystkich dziedzinach opłacacnych z podatków
    skorzysta raczej z prywatnych odpowiedników bo zapewniają znacznie
    wyższą jakość. Czyli płaci podatki za coś z czego nie korzysta a za co
    będzie musiał zapłacić po raz drugi prywatnie.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl