  • Data: 2004-09-01 22:39:01
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ to obchodzi, ze jak bogatemu sie nie podoba taki kraj, to droga wolna -
    >+ niech szuka lepszego

    Obawiam się że całkiem sporo się do twoich zaleceń stosuje - jak
    się nazywa ta wyspa, Jersey ? :>

    >+ lub ustanowi inne prawo

    Kpisz ?
    Owszem, takie ustroje były znane...

    >+ a dwa to ten bogaty placi proporcjonalnie wiecej bo i wiecej korzysta, to
    >+ nie biedny eksploatuje drogi,

    Kpisz. Na 100%.
    O nic innego od lat się nie walczy ;> jak o przeznaczenie 100% środków
    z akcyzy "paliwowej" na drogi właśnie (a IMO na infrastrukturę
    okołodrogową takoż - właśnie w oparciu podany przez ciebie o argument).

    >+ to nie biedny niszczy srodowosko produkujac
    >+ wszystko z plastiku bo jest taniej i ma wiekszy zysk etc. etc. etc!!!!!!!

    Moment. A kto kupuje te "plastikowe" rzeczy - mając do wyboru
    "plastik" albo nic ?

    >+ korzysta wiecej - placi wiecej - proste i logiczne, liniowo; a uzasadnieje
    >+ dla nieliniowosci, progresji juz podawalem

    I stanowczo uważam je za błędne.

    >+ > Czy dales polowe swoich dochodow komus z sasiadow co zarabia o polowe
    >+
    >+ to bylo pytanie retoryczne z uzasadnieniem, ze bogaty woli oddac ponad 40%
    >+ Panstwu, niz na inny cel - o ktorym sam moglby zdecydowac

    Pisałeś o pracownikach (bogatych, ale pracownikach). Oni niekoniecznie
    mogą "przeznaczyć na inny cel": mają np. prowizję 30% od "zaoszczędzonego
    funduszu płac"... Nie pytaj mnie - a właścicieli - jakie są warunki
    dostania takich pieniędzy.
    I zastanów się czym kierują się ludzie wydający na giełdzie swoje
    małe oszczędności "żeby zarobić lepiej niż w banku" - to są tacy sami
    (choć nie liczący się procentowo przy wydawaniu decyzji strategicznych)
    właściciele jak ci co ustalają "strategiczne" reguły gry :>
    Owszem, poparłem już czyjeś zdanie że powinno być zabronione
    (a przynajmniej ograniczone do "nie mających powiązań w rozumieniu
    ustawy o podatku dochodowym") posiadanie firmy przez inne firmy (osoby
    prawne) - przynajmniej byłoby wiadomo KTO tak chciał :>

    >+ wiec te 40% to
    >+ nie jest dla nich az takie dotkliwe

    Ale skutkuje tym że firma mniej inwestuje lub mniej płaci "ludziom" :>

    >+ ale i tak zadne argumenty was nie przekonaja

    ...ciebie widać też. Włącznie z twoimi własnymi dowodami ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)