  • Data: 2004-09-02 08:02:56
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej !

    > np przeciez, moze wyplacic wyzsze pensje pracownikom, ale nie jednak
    oplaca
    > mu sie zostawic 60% nadwyzki sobie... a 40% oddac...

    a co to dla niego za różnica czy wypłacić fiskusowi czy pracownikowi ?
    jaką ma z tego korzyść że zapłaci więcej pracownikowi ?
    może jakiś przykład liczbowy ? jakoś nie widzę tu korzyści dla bogatego.

    > nalezy zauwazyc ze 83% podatkinow z II i III progu stosuje odliczenia (gdy
    > I progu tylko 45%)

    powyższe to nic innego jak argument na moja korzyść, przecież wprowadzając
    podatek liniowy i rezygnując z odliczeń może się okazać, że przy braku
    możliwości kombinowania ci bogaci zapłacą nominalnie więcej !

    > przecietny podatnik z I progu odlicza sobie od dochodu 1,8% wielkosci
    > swojego dochodu, gdy tymczasem ten z III progu - 4,2%...
    > czy to jest pro - czy degresywne? czyba degresywne co?

    hehe no właśnie :-) dokładnie tak !
    dlatego liniowość podatku przy braku odliczeń jest rozwiąniem optymalnym
    cbdu.

    > bo i nie jetem bogaty, nie bede wiecej wymyslac, czego to wiecej niszczy i
    > eksploatuje bogaty

    nie trzeba być bogatym, wystarczy trochę wyobraźni i logiki.

    > faktem jest, ze 10 mln podat=nikow sie wspolnie rozlicza, a dzieci z tego
    > powodu nie ma...

    No to posłuchaj. Rozliczanie wspólne ma sens gdy się mieszka razem i
    prowadzi
    wspólne gospodarstwo. I przy istnieniu wspólności małżeńskiej nawet przy
    braku dzieci
    uśrednienie dochodu na rodzine jest logiczne. Natomiast Twój postulat można
    by rozwiązać znacznie sensowniej poprzez opodatkowanie rodziny łącznie
    całej (razem z dziećmi) suma dochodów podzielić na ilość członków rodziny
    (także dzieci).

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl