  • Data: 2004-09-02 08:36:11
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Sep 2004, TEMPVS wrote:

    >+ Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ > godzić ? a jakie ma wyjście, żeby te pieniądze u niego zostały ?
    [...]
    >+ np przeciez, moze wyplacic wyzsze pensje pracownikom, ale nie jednak oplaca
    >+ mu sie zostawic 60% nadwyzki sobie... a 40% oddac...

    Błąd. Jeśli mówisz o BOGATYCH ludziach - to 40% nie oddadzą.
    Niemożliwe żebyś nie słyszał nazw takich jak "Cypr" i "wyspa Jersey".
    Lament o to że chcesz wyciąć "średniaków" - tych których nie stać
    na "ucieczkę". Biedni zostaną skazani na pracę TYLKO o bogatych...
    A ci będą woleli zapłacić 1000 średnich pensji przezesowi, niech
    obcina pracownikom :>

    >+ > progresja jest zaprzeczeniem prostoty podatku. Poza tym
    >+ > naprawdę nie ma dla niej
    >+
    >+ nie ma w tym nic trudnego, jesli zrezygnowac z odliczen od dochodu, odliczen
    >+ od podatku ulg, etc..

    Nieprawda. Pierwsza trudność to właśnie danie do ręki narzędzia
    do "kombinowania" - "to zatrudnijmy pozornie córkę szwagra".
    I już państwo ma koszty - ktoś to musi ścigać, karać, sądzić,
    ewentualnie brać łapówki... ;>

    >+ poza tym juz sama kwota wolna wprowadza progresje

    ...liczoną "od całości kwoty" - owszem, ale nie OD PRZYROSTU DOCHODU.
    A właśnie:

    >+ a mf zdaje sie planuje wprowadzic degresywna kwote wolna...

    ...nie MF a pewne partie polityczne. I jest to idiotyzm, bo
    powoduje WIĘKSZE opodatkowanie przyrostu dochodu niż ze skali
    wynika.

    >+ poza tym efektywna stopa podatkowa - przed skorzystaniez w odliczen etc...

    Owszem, uważam iż przyznanie prawa do "odliczenia sobie" kosztów
    budowy pałacu było nieporozumieniem.
    I jedyną "sprawiedliwością" byłoby przyznanie prawa do stosowania
    niższej skali przez tych którzy "nie odliczali" :>

    >+ nalezy zauwazyc ze 83% podatkinow z II i III progu stosuje odliczenia (gdy w
    >+ I progu tylko 45%)

    Tak możesz długo - ja się zgadzam, bo to była nie mniejsza nielogiczność
    niż progresja. To nie jest ŻADEN argument wobec progresji: ani za, ani
    przeciw.

    >+ przecietny podatnik z I progu odlicza sobie od dochodu 1,8% wielkosci
    >+ swojego dochodu, gdy tymczasem ten z III progu - 4,2%...
    >+ czy to jest pro - czy degresywne? czyba degresywne co?

    Nie, to się rozmija ze zdrowym rozsądkiem (tak progresja jak i prawo
    do "odliczeń dla bogatych").

    >+ faktem jest, ze 10 mln podat=nikow sie wspolnie rozlicza, a dzieci z tego
    >+ powodu nie ma...

    Może przez to że ustawą podatkową się ich nie produkuje ? ;>
    Owszem, trzeba ustalić czy kwota wolna ma przysługiwać podatnikowi
    czy również człowiekowi "związanemu z podatnikiem", przychylałbym się
    do tego drugiego poglądu. Czyli i od (niepracującego) małżonka i od
    dzieci.
    Ale ZERO KOMPLIKACJI PONADTO.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd