  • Data: 2004-09-02 00:02:33
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409012316460.-695419@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > No to jest nieporozumieniem.
    > Wszystkie statystyki nt. wysokości "progresywnego" podatku na to
    > wskazują - tak mały procent mamy ludzi bogatszych i bogatych (a tym
    > samym wpływu z "wysokich dochodów").

    niestety, ale mf twierdzi co innego
    I prog - 52%, II prog - 19%; III prog- 29% podatku do calosci

    > Jakbyś zAŚ tak wpadł na znaczne obniżenie progów - to jedynie

    a progi wg mnie powinny byc inaczej ustalone - podzielic spoleczenstwo na
    rowne czesci wg przedzialow dochodowych, np na 3 = czesci i stosowan rozne
    stawki podatkowe

    > Podatki "na drogi" są kasowane innym sposobem niż podatek dochodowy
    > - i dobrze o tym wiesz.

    Ale okazuje sie, ze sa za niskie, albo nadmienrie przez kogos eksploatowane

    > Co takiego ?? Z MPO ??
    > Primo - co państwu do tego ?
    > Secundo - a po kim owo MPO sprząta, bo samych bogaczach ??
    > No to muszą oni nieźle śmiecić, biorąc pod uwagę ile ich jest :>

    nie bede dawac takich wiecej przykladow, bo nie jestem bogaty, ale MPO
    przynajmniej w Warszawie jest wlasnoscia miasta, czy ktos wazy smieci etc..
    i ocenia kto ma ile zaplacic? wszyskto jest rozkladane po rowno, nie
    wazne...
    firmy prodkuja tony plastiku bo redukuja koszty...

    > Jeśli państwo będzie się zajmowało TYM CZYM MA - to PROPORCJI
    > nie będzie.

    > - ale wywieść z tego PROGRESJI nijak
    > się nie da :>

    z podatku placonego przez biednego i bogatego tez sie nie dalo...

    > dotyczy TYLKO tych co kwotę przekroczyli :>) w postaci
    > kwoty wolnej ma sens - ale progresja ...

    a co z podatkami posrednimi? tam jest najmniej liniowosc... biedby tego w
    zaden sposob nie odliczy, ale cwani bogaci znaja sposoby jak wliczyc cos w
    koszty dzialalnosci firmy, czy odliczyc od podatku...

    i jaka byla wielka niedawno pretensja, jak samochodyb zarejestrowne jako
    ciezarowe mialybyc odprawiane razem z tirami... co oznaczalo dla nich
    kolejki...

    > *ZA PROGRESJĘ I TAK ZAPŁACĄ NAJBIEDNIEJSI*.

    aha, a za brak progresji nie zaplaci nikt, wszyscy zyskaja, jakie to piekne
    :)

    > A co przemawia przeciw ?
    > "obyczaje narodowe" ? A to pewnie masz rację.

    pozoim plac, chyba ze chcesz porownywac je sily nabywczej.......... co tez
    nie jest bez wad

    > Jasne. Drugie dziecko potrzebuje osobnych rzeczy - a piąte
    > już nie. Mnie tam innej matematyki uczyli ;)

    no trudno by pozostawal staly....
    koszt marginalny = o ile zwieksza sie koszty gdy wzrosnie liczba dzieci o
    bardzo mala liczbe, czyli o jedno
    dwoje dzieci np 2000 zl/mc na dziecko, jedno dziecko - 2500...

    --
    TEMPVS