  • Data: 2004-09-01 18:52:53
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej !

    > a po co biednemu jakis ratownik na plazy,

    bo może on uratować np. jego dziecko

    > czy droznik kolejowy!

    bo może dojeżdza on do pracy pociągiem

    > co go obchodzi ze jakis bogaty mawielka firme i musi szybko cos tam
    transportowac
    > i nie ma czasu ogladac sie czy jedzie pociag czy nie - bo wg niego czas to
    > pieniadz... biedny jezeli juz skorzysta z uslug druznika to raz na rok
    albo
    > i rzadziej...

    trochę się tu zapultałeś. Przewozy towarowe są przecież płatne.
    Pogadaj z biednymi np. w okręgu dolnośląskim, gdzie jeździ się
    pociągami jak w miastach autobusami.

    > wiec to ze bogaty placi proporcjonalnie - jest uzasadnione

    nie bardzo, gdyż Twoje przykłady są zdeka nietrafione.

    > a dlaczego ten bogaty nie wyplaci wyzszych pensji pracownikom,

    a co to ma do rzeczy? jego pieniądze - jego sprawa.
    Czy to państwo za pomocą podatku ma regulować wysokość
    dochodów obywateli ? Już pisałem, że podatki mają inne cele.

    > nie myle Citybank, prezesi i ich swita w pewnym roku dostali tyle
    peniedzy,
    > ze gdyby tych dodatkow im nie wyplacac to kazdyb pracownik przez rok by
    > otrzymywal dodatek do pewnsji = 600 zl

    hmmm... czyżbyśmy wracali to poglądu, że wszyscy mają takie same żołądki ?

    Reasumując nie udało Ci się uzasadnić sensowności progresji podatkowej.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl