    From: "EMPI" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Wed, 1 Sep 2004 20:52:53 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl> <ch3trp$31gd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch44dh$6sn$1@news.onet.pl>

    Hej !

    > a po co biednemu jakis ratownik na plazy,

    bo może on uratować np. jego dziecko

    > czy droznik kolejowy!

    bo może dojeżdza on do pracy pociągiem

    > co go obchodzi ze jakis bogaty mawielka firme i musi szybko cos tam
    transportowac
    > i nie ma czasu ogladac sie czy jedzie pociag czy nie - bo wg niego czas to
    > pieniadz... biedny jezeli juz skorzysta z uslug druznika to raz na rok
    albo
    > i rzadziej...

    trochę się tu zapultałeś. Przewozy towarowe są przecież płatne.
    Pogadaj z biednymi np. w okręgu dolnośląskim, gdzie jeździ się
    pociągami jak w miastach autobusami.

    > wiec to ze bogaty placi proporcjonalnie - jest uzasadnione

    nie bardzo, gdyż Twoje przykłady są zdeka nietrafione.

    > a dlaczego ten bogaty nie wyplaci wyzszych pensji pracownikom,

    a co to ma do rzeczy? jego pieniądze - jego sprawa.
    Czy to państwo za pomocą podatku ma regulować wysokość
    dochodów obywateli ? Już pisałem, że podatki mają inne cele.

    > nie myle Citybank, prezesi i ich swita w pewnym roku dostali tyle
    peniedzy,
    > ze gdyby tych dodatkow im nie wyplacac to kazdyb pracownik przez rok by
    > otrzymywal dodatek do pewnsji = 600 zl

    hmmm... czyżbyśmy wracali to poglądu, że wszyscy mają takie same żołądki ?

    Reasumując nie udało Ci się uzasadnić sensowności progresji podatkowej.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl