  • Data: 2004-09-01 19:07:31
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej !

    > poza tym czy refundacja dla nastolatkow nie stanowi tylko dla nich
    zachety,

    nie stanowi - biorąc pod uwagę statystyki, czyli stan aktywności
    seksualnej nastolatków przy braku refundacji środków antykoncepcyjnych.

    > a tak przynajmniej sie ograniczaja...

    akurat !

    > watpie w ogole czy taka 14-15 letnia
    > wie jak takich srodkow uzywac, czy nie zapomni wziasc tabletki etc... raz

    to już jej problem (poniekąd, bo państwo powinno zapewnić w tej kwestii
    odpowiednią edukację)

    > to nie jest zecydowanie dla nastolatkow z
    > nieustabilizowana menstruacja etc...

    nastolatki to także 17-19 latki z ustabilizowaną menstruacją.

    > skad mlodzi ktorych co roku jest mniej maja brac na to pieniadze i sily?

    technologia kolego technologia. Tak jak do wygrania wojny nie wystarczy
    dzisiaj przewaga liczebna wojsk tak do wyprodukowania określonych
    dóbr potrzeba dzisiaj mniej ludzi niż kiedyś - za to np. lepiej
    wykształconych.

    > nie wiem skad takie zalozenie, jakies badania?

    prosta logika :-)

    > no to zaloz, ze wszystkie malzenstwa maja po dwoje dzieci, od kogo beda
    one
    > gorsze? od kogo beda mniej zaraniac?

    od potencjalnych jedynaków :-)

    > dwoje rodzicow i jedno dziecko to jest podejscie bledne, niedlugo bedziemy
    > mogli to obserwowac w Chinach, gdzie bedzie dwukrotnie wiecej dziadkow niz
    > dziatkow :P - oni beda musieli poniesc b. wysokie koszty ograniczenia
    > przyrostu naturalnego w tak szybkim tempie

    ale czy u nas występuje gwałtowny spadek przyrostu naturalnego ?
    moim zdaniem jest to tendencja raczej łagodna , choć zauważalna.

    > porownaj leczenie seniorow, ktorych co roku przybywa...
    > poza tym co to znaczy korzystniejsze, czy dodatkowe dziecko nie oznacza
    > wiekszych wydatkow i z tego powodu wplywow podatkowych?

    Wiesz, to bardzo ciekawe zagadnienie. Warto by policzyć ile państwo
    zyskuje na jednym obywatelu w ciągu jego całego życia, a ile go on kosztuje.

    > moze i tak, ale za to wieksze koszty edukacji (konsekwencja spadku liczby
    > dzieci przypadajacyh na 1 nauczyciela)

    to kwestia skorygowania liczby nauczycieli :-)

    > i jak chcesz to polaczyc z tym, ze taniej jest edukowac jedynaka, skoro tu
    > wskazujesz droge do zwiekszania kosztow edukacji przez panstwo?

    patrz wyżej ...

    > nie rozumeim, przeciez oni nie beda miec dzieci, tylko jedno dziecko - tak
    > jak uzasadniales

    ale teraz mój pomysł skłania ludzi do posiadania więcej dzieci (jest zbieżny
    z Twoim celem) ale za pomocą sensowniejszych przepisów.

    > domyslam sie, ze zartujesz :)

    nie do końca :-) jak się tak na spokojnie nad tym zastanowic to było by
    całkiem niezłe rozwiązanie kwestii emerytur.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl