eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :( › Re[2]: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: NIP-1 a faktyczna data rozpoczecia DG - chyba problem :(
    Date: 1 Aug 2003 22:00:28 +0200

    Witam.

    GSn> FYI: wg mojej najlepszej wiedzy data rozpoczęcia nie musi
    GSn> się pokrywać z datą deklarowaną, ale "jednoczesne" (tj.
    GSn> podanie tej samej daty) zgłoszenie rozpoczęcia do US i ZUS
    GSn> owszem, jest krytyczne. Znane są odmienne stanowiska :)
    GSn> (szukać googlem, tu i na *.prawo).

    Ja nie uzywam googla, bo jestem modemowcem, wiec gotow jestem
    podyskutowac jeszcze raz :)
    Krytyczne to na pewno jest, tylko ze to nie znaczy, ze zaraz ma byc
    jakas kara czy inne niebezpieczenstwa (a tak zrozumialem odpowiedzi
    poprzednikow). Tym bardziej, ze pytajacy napisal, ze nie zglosil sie
    do ZUS.

    GSn> No chwila: właśnie zeznałeś że zgłosiłeś rozpoczęcie, czyli
    GSn> rozpocząłeś (jak rozumiem).

    wKF: napisal, ze zglosil _przewidywane_ rozpoczecie, a nie rozpoczal
    wtedy, kiedy przewidywal. NIP-1 to nie VAT-R, gdzie deklaruje sie,
    za jaki miesiac _zlozy sie_ (nie planuje!) pierwszy formularz VAT-7.

    GSn> Po co ci to było ?

    Trudno przewidziec wszystko. Jesli tylko 1% zle przewidzialo, to na
    milion wpisow do ewidencji bedzie 10 000 przypadkow. Warto chyba
    przebadac ten "punkt krytyczny" DG.

    GSn> Deklarowałeś sposób rozliczania (KPiR/ryczałty) ?

    ZUS sie nie upomni, bo na jakiej podstawie? US na podstawie samego
    NIP-1 tez pewnie niechetnie sie bedzie upominal, bo jeszcze nie
    zlozyles zadnej miesiecznej deklaracji. Gdybys zlozyl, a potem
    przerwal, to ktos moglby chciec wiedziec, dlaczego?

    GSn> A o co miał się upomnieć US ?
    GSn> Coś mi nie pasuje... Znaczy: czy to jest już ponad miesiąc
    GSn> a VAT-7 nie złożyłeś ?

    Przeciez o VAT nie bylo mowy!

    Ludzie, zanim napiszecie, ze Was w tej samej sytuacji spotkala
    straszna kara, to sprawdzcie, czy to jest _taka sama_ sytuacja.
    Przeciez o VAT-7 tu nie bylo mowy. Podaj mi przepis, na podstawie
    ktorego mozna ukarac mandatem za rozpoczecie dzialalnosci w innym
    terminie niz _planowany_.

    GSn> OK. Ale za co ma zapłacić Domino, skoro *zgłosił* do US rozpoczęcie,
    GSn> jeśli dobrze rozumiem ? Chyba że własnie chodzi o VAT-7

    No wlasnie.

    GSn> [...]

    To nie jest takie oczywiste. Ja np. mialem do czynienia z kontrola z
    ZUS, w ktorej trzeba bylo udowodnic lub uprawdopodobnic _prowadzenie_
    dzialalnosci. Jesli nie prowadziles, to na jakiej podstawie mialbys
    sie ubezpieczac?

    GSn> Jeśli miałeś zamiar płacić "chorobowe" to własnie je straciłeś
    GSn> na pół roku... (informuje się że ub. chorobowe przede wszystkim
    GSn> ubezpiecza od.... płacenia składek społecznych w czasie choroby !!)

    Przeciez Domino napisal, ze do ZUS sie nie zarejestrowal!

    GSn> IMHO - błędem było złożenie NIP-1 z informacją o *prowadzeniu* DG,
    GSn> skoro *nie* prowadziłeś !

    O planowaniu rozpoczecia! Skoro planowal rozpoczac 1 czerwca, to czemu
    mial nie wpisac 1 czerwca? Przeciez za skladanie falszywych zeznan
    grozi 3 lata? :)

    GSn> Też należy zgłosić do 7 dni - ale *po*
    GSn> rozpoczęciu, AFAIK !!

    Do 7 dni po rozpoczeciu nie oznacza, ze nie mozna przed rozpoczeciem.

    A odpowiadajac na pierwotne pytanie - co teraz robic? - zapytuje
    napierw: a chcesz w koncu rozpoczac ta dzialalnosc czy nie? A moze juz
    zaczales? Z jaka data faktycznie?

    Jezeli nic nie zaczales, to dobrze - zloz jeszcze raz NIP-1, w ktorym
    deklarujesz nowa date rozpoczecia dzialalnosci - w koncu po to ten
    formularz jest, zeby zglaszac zmiany... :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl