  • 51. Data: 2009-07-16 09:30:43
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ale co komu (i komu?) przeszkadza, że ktoś ma ochotę mieć dwa mieszkania
    > i nic z nimi nie robić? Nie chce sprzedać, bo trzyma dla dzieci. Nie

    Pytałeś się, w jaki sposób podatek wpływa na lepsze wykorzystanie
    lokali - to masz odpowiedź.

    > chce wynajmować, bo prawo lokatorskie jest wyjątkowo poje...ne. No to

    To trzeba zmienić prawo lokatorskie.

    > "se trzyma" :) Nie rozumiem z jakiego powodu miałoby się przymuszać
    > ludzi do rotacji ich nieruchomości. I co to by miało zmienić? Tak czy
    > siak od tych nieruchomości ktoś nadal płaciłby podatek :)

    Ale więcej ruchomości byłoby wykorzystywanych w rozsądny gospodarczo
    sposób. Mniej by się opłacało kupić i trzymać, a bardziej kupić i
    wykorzystać, wynająć itp.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2009-07-16 10:39:32
    Od: news <e...@e...com>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 11:06:11 +0200, Baloo napisał(a):

    > Możesz mi wyjaśnić jakim cudem? I co to znaczy "bardziej optymalne
    > wykorzystanie nieruchomości"?

    Wyjaśnił Liwiusz, ja dodam prosty przykład, że Kościół w Polsce ma mase
    gruntów i nieruchomości w najlepszych miejscach i ani nic z nimi nie robi,
    ani nie płaci za nie (nie jestem żadnym antyklerykałem - tak po prostu
    jest). Jakby tego było za mało - co byś zrobił gdyby np. odnalazł się jakiś
    potomek Piastów i zaczął opowiadać że np. cała Wielkopolska należy do niego
    na mocy jakichs-tam średniowiecznych praw? Ciągle byś uważał że prawo
    własności jest święte?

    > Serio nie rozumiesz czym się różni abonament TV od abonamentów za telefon,
    > internet czy kablówkę?

    Ale pytasz o abonament RTV - ten obowiązkowy, czy ten za Cyfre? Bo jak ten
    za Cyfre to chyba nie rozumiem.
    Jak ten pierwszy, to trzeba pamiętać, że kiedy był wprowadzany nie było
    reklam w TV, nie było innych stacji TV, a antene sat. mieli tylko wioskowi
    bogacze. Więc oczywiste było, że jak miałeś TV to oglądałeś TVP, więc abo
    był zupełnie sensowny. Możliwe, że teraz nie jest.

    Pzdr
    MS

  • 53. Data: 2009-07-16 10:43:48
    Od: news <e...@e...com>

> [...]
    > rotacji ich nieruchomości. I co to by miało zmienić? Tak czy siak od tych
    > nieruchomości ktoś nadal płaciłby podatek :)

    Nie przymuszać - jak chce se mieć niech se ma. Tylko musi go być stać na
    to. A BTW dlaczego chciałbyś przymuszać ludzi do płacenia podatku
    pogłównego? ;-)

  • 54. Data: 2009-07-16 13:51:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Pytałeś się, w jaki sposób podatek wpływa na lepsze wykorzystanie
    > lokali - to masz odpowiedź.

    Wychodzi na to, że w żaden. Chyba, że miałoby się to odbywać na zasadzie
    przerzucania gorącego ziemniaka z rąk do rąk. Tak czy owak jednak ktoś go w
    którymś momencie będzie trzymał :)

    > Ale więcej ruchomości byłoby wykorzystywanych w rozsądny gospodarczo
    > sposób.

    Mam puste mieszkanie - płacę podatek, wynajmę to mieszkanie - nadal płacę
    podatek, zrobię w tym mieszkaniu biuro firmowe - nadal płacę podatek (w
    dodatku wyższy, bo od firmy, a nie osoby fizycznej). Aby nie płacić podatku
    musiałbym to mieszkanie sprzedać. Ale może nie widzę takiej potrzeby, więc
    gdzie tu logika? Nie po to się coś kupuje, by zaraz to sprzedawać.

    > Mniej by się opłacało kupić i trzymać, a bardziej kupić i wykorzystać,
    > wynająć itp.

    Niekoniecznie. Wynajmowanie czy wykorzystywanie nie zwalnia z płacenia
    podatku.

  • 55. Data: 2009-07-16 13:56:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "news" <e...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > robi,
    > ani nie płaci za nie (nie jestem żadnym antyklerykałem - tak po prostu

    No to jeśli nie płaci, to faktycznie jest to nieuczciwe delikatnie mówiąc.
    Albo płacimy wszyscy, albo nikt.

> [...]
    > niego
    > na mocy jakichs-tam średniowiecznych praw? Ciągle byś uważał że prawo

    Ale o sso chozi??
    Ten argument to niby czego miałby dotyczyć i za czym przemawiać?

    > Ale pytasz o abonament RTV - ten obowiązkowy, czy ten za Cyfre? Bo jak
    > ten
    > za Cyfre to chyba nie rozumiem.

    Piszę o tym obowiązkowym.

> [...]
    > bogacze. Więc oczywiste było, że jak miałeś TV to oglądałeś TVP, więc abo
    > był zupełnie sensowny. Możliwe, że teraz nie jest.

    No właśnie. Kompletnie nie jest. Żeby było śmiesznie, to płacisz go nie za
    odbiór sygnału, nie za możliwość oglądania konkretnego programu, tylko za
    ... posiadanie odbiornika.

  • 56. Data: 2009-07-16 13:58:59
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "news" <e...@e...com> napisał

    > Nie przymuszać - jak chce se mieć niech se ma. Tylko musi go być stać na
    > to.

    No i stać go - kupił za własną kasę. Urządza za własną kasę. Remontuje za
    własną kasę.
    To po kija ma jeszcze płacić kolejną kasę za to, że ma swoją własną
    nieruchomość?

    > A BTW dlaczego chciałbyś przymuszać ludzi do płacenia podatku
    > pogłównego? ;-)

    Ja? W życiu nie wypowiadałem się na temat tego podatku :)
    Uważam jednak, że jest kretyński.

  • 57. Data: 2009-07-16 15:52:14
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Liwiusz wrote:
    > Ale więcej ruchomości byłoby wykorzystywanych w rozsądny gospodarczo
    > sposób. Mniej by się opłacało kupić i trzymać, a bardziej kupić i
    > wykorzystać, wynająć itp.

    a czemu chcesz ludziom mowic, jak maja korzystac ze swoich pieniedzy?
    naprawiac swiat chcesz?

    --
    bartekk

  • 58. Data: 2009-07-16 16:10:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jul 2009, Jacek_P wrote:

    > Ehm, a od kiedy w sprawach matematyki ma COKOLWIEK do powiedzenia
    > Rada Jezyka Polskiego?

    Od zawsze - w momencie, kiedy ów język jest stosowany poza samą
    matematyką.
    Na przykład w prawie.
    I kiedy na podstawie tegoż języka (a ściślej wykładni znaczenia
    słów i wyrażeń) zapadają wyroki sądowe (na przykład).
    Po prawdzie wypowiedź ministra (lub jego urzędnika) nie jest
    wiążąca prawnie, niemniej jako publiczna powinna być zgodna
    z prawem (i ten kontekst omawiamy, zdaje się).

    > Zabierala glos, gdy polski oddzial IUTAM
    > wprowadzal potworki chemiczne?

    Nie zabierała, bo prywatnie ja mam prawo używać języka "polskawego",
    tak samo jak ktoś inny uważać że "kompakt" to odpowiednik "compacta"
    zaś Ty - że "proporcjonalność" oznacza co innego niż proporcjonalność.
    Tyle, że z owymi prywatnymi poglądami wolno się innym nie zgadzać ;)
    (zaś kiedy przyjdzie co do czego, to sąd niekoniecznie będzie badał
    czy czyjś prywatny pogląd powinien mieć prymat nad prawem).

    Być może ktoś kiedyś będzie się z kim innym sądził o parę milionów
    złotych, powołując się na fakt że sądził iż "ditlenek" to zupełnie
    co innego niż "dwutlenek" - wtedy się dowiemy :|

    Do tego, umówmy się, "skuteczność prawa" w .pl "jaka jest każdy
    widzi", wystarczy stanąć przy dowolnej drodze o dużym (lecz
    nie "korkującym") ruchu - w razie przypadkowej zbieżności zachowań
    kierujących z prawem należy dokładnie rozejrzeć się w poszukiwaniu
    mechanizmów kontroli ;) (i języka to również dotyczy, tylko
    "językoradarów" nie ma).
    Ale (niniejsza) grupa ma w nazwie .prawo ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2009-07-16 16:53:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bokomaru pisze:

    > a czemu chcesz ludziom mowic, jak maja korzystac ze swoich pieniedzy?
    > naprawiac swiat chcesz?

    Z kimś mnie chyba pomyliłeś.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2009-07-16 16:54:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    > płacić podatku musiałbym to mieszkanie sprzedać. Ale może nie widzę
    > takiej potrzeby, więc gdzie tu logika? Nie po to się coś kupuje, by

    I właśnie na tym to polega - aby nie płacić podatku od "pustego"
    mieszkania masz motywację, aby je wynająć i żeby zarobiło na podatek i
    jeszcze na Ciebie.

    > Niekoniecznie. Wynajmowanie czy wykorzystywanie nie zwalnia z płacenia
    > podatku.

    Nigdy nie twierdziłem inaczej :)

    --
    Liwiusz