    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Date: Thu, 16 Jul 2009 18:10:22 +0200

    On Thu, 16 Jul 2009, Jacek_P wrote:

    > Ehm, a od kiedy w sprawach matematyki ma COKOLWIEK do powiedzenia
    > Rada Jezyka Polskiego?

    Od zawsze - w momencie, kiedy ów język jest stosowany poza samą
    matematyką.
    Na przykład w prawie.
    I kiedy na podstawie tegoż języka (a ściślej wykładni znaczenia
    słów i wyrażeń) zapadają wyroki sądowe (na przykład).
    Po prawdzie wypowiedź ministra (lub jego urzędnika) nie jest
    wiążąca prawnie, niemniej jako publiczna powinna być zgodna
    z prawem (i ten kontekst omawiamy, zdaje się).

    > Zabierala glos, gdy polski oddzial IUTAM
    > wprowadzal potworki chemiczne?

    Nie zabierała, bo prywatnie ja mam prawo używać języka "polskawego",
    tak samo jak ktoś inny uważać że "kompakt" to odpowiednik "compacta"
    zaś Ty - że "proporcjonalność" oznacza co innego niż proporcjonalność.
    Tyle, że z owymi prywatnymi poglądami wolno się innym nie zgadzać ;)
    (zaś kiedy przyjdzie co do czego, to sąd niekoniecznie będzie badał
    czy czyjś prywatny pogląd powinien mieć prymat nad prawem).

    Być może ktoś kiedyś będzie się z kim innym sądził o parę milionów
    złotych, powołując się na fakt że sądził iż "ditlenek" to zupełnie
    co innego niż "dwutlenek" - wtedy się dowiemy :|

    Do tego, umówmy się, "skuteczność prawa" w .pl "jaka jest każdy
    widzi", wystarczy stanąć przy dowolnej drodze o dużym (lecz
    nie "korkującym") ruchu - w razie przypadkowej zbieżności zachowań
    kierujących z prawem należy dokładnie rozejrzeć się w poszukiwaniu
    mechanizmów kontroli ;) (i języka to również dotyczy, tylko
    "językoradarów" nie ma).
    Ale (niniejsza) grupa ma w nazwie .prawo ;)

    pzdr, Gotfryd