  • Data: 2009-07-17 07:55:55
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bokomaru pisze:

    > rozumiem, że poniższy cytat to było wyjaśnienie, a nie dezaprobata?
    >

    > " Chodzi o to, że teraz wiele osób ma nieruchomości i nic z nimi nie
    > robi - ma, bo ma. Taka pozostałość chomikowania po PRLu. Trzymamy, choć
    > niepotrzebne.
    >
    > Podatek od nieruchomości powoduje, że zaczyna się myśleć o
    > wykorzystaniu nieruchomości - wynająć, sprzedać itd. Dzięki temu mniej
    > lokali jest zamrożonych jako sama lokata kapitału, a więcej jest w
    > użyciu. "

    Jest to raczej stwierdzenie faktu, tak działa ten podatek. Nie
    napisałem, że chciałbym kogoś zmuszać do jego płacenia.

    Jednak jeśli chcesz, mogę ujawnić swoje poglądy i powiedzieć, że
    jestem zwolennikiem takiego podatku. Oczywiście nie w obecnym systemie,
    łącznie z wieloma innymi podatkami "od życia".

    Jest niewątpliwe, że jakieś podatki być muszą. To, co jest teraz jest
    oczywiście już daleko poza maksimum krzywej Laffera. Jako że partia
    polityczna, z którą sympatyzuję, proponuje wprowadzenie kilku niskich
    podatków, w tym podatku od nieruchomości, uznałem zatem, że podatek ten
    mieści się w granicach liberalnego gospodarczo państwa.

    Te niskie podatki, które mogę uznać, to:

    a. powszechny, równy podatek gruntowy
    b. promilowy podatek od wartości nieruchomości
    c. podatek pogłówny

    Przy założeniu, że nie ma żadnych innych podatków.

    --
    Liwiusz