  • Data: 2009-07-17 17:11:13
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: "Baloo" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "news" <e...@e...com> napisał

    > To było a propos twojego poglądu, że jak ktoś sobie kupi nieruchomość, to
    > jest ona jego na *zawsze*, a innym wara od niej (bo chyba tak uważasz?).

    Owszem, tak właśnie uważam.
    Z przyczyn oczywistych interesuje mnie stan prawny "na dzisiaj", a nie sto
    lat później.

    > Mój argument miał pokazać, że twój pogląd na dłuższą metę prowadzi do
    > absurdów.

    Nie, to Twój argument jest totalnie absurdalny. Wg niego mam się pogodzić z
    myślą, ze za ileś tam lat, ktoś bliżej nieokreślony będzie miał prawo
    zabrać moim potomkom moją (a potem ich) własność :)
    Gwoli ścisłości - cały czas znajdują się spadkobiercy mienia zawłaszczonego
    przez PRL. I ze skutkiem pozytywnym odzyskują to mienie, pomimo, że systemy
    prawne zmieniały się przez te wszystkie lata dość radykalnie. Dlatego mimo
    wszystko jestem dobrej myśli, a w razie ewentualnej wojny nuklearnej będą
    ważniejsze problemy na głowie, niż to, czy ruiny mojego domu są moje czy
    kogoś innego ;-)

    > A płacisz go faktycznie? :)

    Nie, bo nie mam telewizora.
    Wyrejestrowałem go lata temu przed wyjazdem zagranicę, a potem, po powrocie
    już nie kupowałem nowego.

    > Ale zresztą - nie wiem co cie tak burzy abonament - wg mnie są dziesiątki
    > bardziej irytujących rzeczy.

    To był tylko przykład.

    > Np. ostatnio kupiłem auto i dziś zapłaciłem w
    > US podatek PCC. Pytam za co on jest?

    Też nie wiem, więc nie do mnie to pytanie :)
    Ale nie zdziwię się, jak pewnego dnia będziemy musieli płacić podatek za
    puszczanie bąków.
    A zaraz potem za oddychanie.

    > Albo te debilne przyciski do włączania
    > zielonego światła na skrzyżowaniach. ;)

    Naprawdę nie rozumiesz idei guziczków czy jaja sobie robisz? :)

    > Troche OT się zrobił;)

    Jak zwykle :)