    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Date: Thu, 16 Jul 2009 15:51:05 +0200

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Pytałeś się, w jaki sposób podatek wpływa na lepsze wykorzystanie
    > lokali - to masz odpowiedź.

    Wychodzi na to, że w żaden. Chyba, że miałoby się to odbywać na zasadzie
    przerzucania gorącego ziemniaka z rąk do rąk. Tak czy owak jednak ktoś go w
    którymś momencie będzie trzymał :)

    > Ale więcej ruchomości byłoby wykorzystywanych w rozsądny gospodarczo
    > sposób.

    Mam puste mieszkanie - płacę podatek, wynajmę to mieszkanie - nadal płacę
    podatek, zrobię w tym mieszkaniu biuro firmowe - nadal płacę podatek (w
    dodatku wyższy, bo od firmy, a nie osoby fizycznej). Aby nie płacić podatku
    musiałbym to mieszkanie sprzedać. Ale może nie widzę takiej potrzeby, więc
    gdzie tu logika? Nie po to się coś kupuje, by zaraz to sprzedawać.

    > Mniej by się opłacało kupić i trzymać, a bardziej kupić i wykorzystać,
    > wynająć itp.

    Niekoniecznie. Wynajmowanie czy wykorzystywanie nie zwalnia z płacenia
    podatku.