    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Date: Thu, 16 Jul 2009 15:56:49 +0200

    "news" <e...@e...com> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnił Liwiusz, ja dodam prosty przykład, że Kościół w Polsce ma mase
    > gruntów i nieruchomości w najlepszych miejscach i ani nic z nimi nie
    > robi,
    > ani nie płaci za nie (nie jestem żadnym antyklerykałem - tak po prostu
    > jest).

    No to jeśli nie płaci, to faktycznie jest to nieuczciwe delikatnie mówiąc.
    Albo płacimy wszyscy, albo nikt.

    > Jakby tego było za mało - co byś zrobił gdyby np. odnalazł się jakiś
    > potomek Piastów i zaczął opowiadać że np. cała Wielkopolska należy do
    > niego
    > na mocy jakichs-tam średniowiecznych praw? Ciągle byś uważał że prawo
    > własności jest święte?

    Ale o sso chozi??
    Ten argument to niby czego miałby dotyczyć i za czym przemawiać?

    > Ale pytasz o abonament RTV - ten obowiązkowy, czy ten za Cyfre? Bo jak
    > ten
    > za Cyfre to chyba nie rozumiem.

    Piszę o tym obowiązkowym.

    > Jak ten pierwszy, to trzeba pamiętać, że kiedy był wprowadzany nie było
    > reklam w TV, nie było innych stacji TV, a antene sat. mieli tylko
    > wioskowi
    > bogacze. Więc oczywiste było, że jak miałeś TV to oglądałeś TVP, więc abo
    > był zupełnie sensowny. Możliwe, że teraz nie jest.

    No właśnie. Kompletnie nie jest. Żeby było śmiesznie, to płacisz go nie za
    odbiór sygnału, nie za możliwość oglądania konkretnego programu, tylko za
    ... posiadanie odbiornika.