  • Date: Mon, 21 Jan 2008 12:18:42 -0500
    From: Jasek <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rekompensata ustalona sadownie a podatek

    jureq wrote:

    > Może:
    > b) dotyczących korzyści, które podatnik mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody
    > nie wyrządzono,
    >
    > Zależy za co była ta sądowa rekompensata

    Wykonanie remontu spowoduje koniecznosc przeniesienia/przesadzenia
    czesci roslin, krzewow owocowych i pewnych ciezkich ruchomosci (np. bale
    drewniane) ktorych przeniesienie bedzie dosc klopotliwe i nie obedzie
    sie bez udzialu osob trzecich.
    Wracajac do czesci pierwszej - tj. roslin i krzewow - w zaleznosci od
    pory roku w ktorej zostanie dokonany remont beda mniejsze lub wieksze
    straty w plonow i spora szansa ze czesc krzewow tego nie przezyje. Plony
    bez wyjatkow przeznaczone sa do wlasnej konsumpcji (nie na sprzedaz).
    Wydaje mi sie ze calosc mozna uproscic i sprowadzic do pytania - czy
    plon w postaci 100 kg ziemniakow, marchwii, pomidorow czy innych
    pozeczek stanowi korzysc ktore podatnik mogly odniesc gdyby mu szkody
    nie wyrzadzono?

    W pismie do sadu pojawil sie zapis "X zapłaci kwotę Y PLN (slownie: Y
    zlotych) dziennie tytulem rekompensaty za mozliwosc korzytania z
    dzialki, zwiazane z tym przygotowania, oraz spowodowane tym
    niedogodności - hodowla, straty w uprawie owoców i warzyw"

    Zarowno sad jak i strona nie miala do tego zadnych uwag ani podobno nie
    prosila o doprecyzowanie.

    Pozdrawiam raz jeszcze,
    Jacek