eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksięgowanie faktur - obowiązkowe? › Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
  • Data: 2005-01-14 23:49:13
    Temat: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > >+ > Tylko IMHO przyjmujesz zupełnie niesłuszny punkt siedzenia :)
    > >+
    > >+ Staram się siedzieć precyzyjnie na rozporządzeniu pana ministra ;-)
    >
    > Ekhm... nie zawsze mi wygodnie ;)

    Tutaj pełna zgoda!

    > >+ > Jeśli podatnik zezna że "nie wpisał kosztów uzyskania przychodów"
    > >+ > to oczywiście można zabrać się za "nierzetelność".
    > >+
    > >+ Jednak cyt. par. nie wspomina o KUP, a ujmuje kwestię bardziej
    > >+ oględnie posługując się pojęciem "odzwierciedlania".
    >
    > Dobrze.
    > Dalej: pytam jaki przepis NAKAZUJE uznać coś za koszt ?

    Stop!
    Nie utożsamiajmy rozchodów z kosztami - koszty to w ogólności
    tylko podzbiór rozchodów.

    > >+ > Ale ktoś kazał podatnikowi tak powiedzieć ??? Oczywiście że
    > >+ > trzeba go ukarać. Postraszeniem :>
    > >+ > Bo jak się dowie że chcą mu "szacować księgi" to przyleci
    > >+ > migiem na grupę .podatki - a tam mu każą przeczytać par. 11.4.3
    > >+ > rzeczonego rozporządzenia ;) !
    > >+
    > >+ Argument obalony ;-)
    > >+ Jak przed chwilą pisałem w sąsiednim poście - przypadek nieujęcia
    > >+ w KPiR wydatku, który nie stanowi KUP na to się nie łapie bo nie
    > >+ podwyższa podstawy.
    >
    > Sprzeciw.
    > To są dwie OSOBNE sprawy:
    > 1. kiedy podatnik twierdzi że wydatek NIE JEST KOSZTEM
    > 2. kiedy podatnik zeznaje że to JEST KOSZT ale go NIE UJĄŁ.

    Sprawy są pewnie i osobne, ale cyt. par. zupełnie tego nie rozróżnia
    - zapisy mają "odzwierciedlać stan rzeczywisty", a kwestia zaliczenia
    (bądź nie) rozchodu do KUP wydaje się nie mieć w tym miejscu
    większego znaczenia.

    > Opis powyżej dotyczy przypadku kiedy podatnik aplikuje
    > punkt drugi: *nie* powołuje się na to iż czegoś nie uznał
    > za KUP (bo o tym np. nie wie że to ON decyduje o "wyborze
    > technologii") tylko PRZYZNAJE że "tak, to BYŁ koszt, ale
    > go NIE UJĄŁEM".

    No i w myśl mojej rygorystycznej interpretacji mamy tym samym
    nierzetelność! ;-)
    O ile był to KUP, to można się jeszcze bronić przez 11.4.3, ale dla
    nKUP takiej furtki już nie ma.

    > >+ > Skoro nie uznaje czegoś za KUP - to *jakim prawem* miałby toto
    > >+ > wpisywać do KPiR ??
    > >+
    > >+ Może dlatego, że KPiR rozwija się na Książkę Przychodów i
    >>+ _Rozchodów_, a nie Książkę Przychodów i Kosztów?
    > >+ Czyli KPiR to KPiR a nie KPiKUP ;-)
    >
    > Ha ! :)
    > Ale ustawa reguluje dokładnie czego minister *MOŻE* żądać
    > od podatnika:
    > ++++
    > 7. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze
    > rozporządzenia, określi sposób prowadzenia podatkowej księgi przychodów
    > i rozchodów, szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać ta księga,
    > aby stanowiła dowód pozwalający na określenie zobowiązań podatkowych
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    > ----
    >
    > Powiadasz że minister przekroczył uprawnienia ? ;)

    W tym wypadku akurat nie.
    Pozwól, że użyję Twojej argumentacji - skoro ustawodawca użył
    terminu "rozchodów" zamiast "kosztów" to MUSI to coś znaczyć :-))

    > Jak coś co nie jest KUP wpływa na "zobowiązania podatkowe" ?

    W identyczny sposób jak gumowanie czy zamazywanie zapisów - podważa
    wiarygodność, co w tym wypadku 11.3 nazywa po swojemu nierzetelnością.

    > >+ > Jest jakiś przepis NAKAZUJĄCY uznać za koszt konkretne wydatki,
    > >+ > w szczególności przykładowo:
    (..)
    > >+ > - albo DOWOLNY INNY WYDATEK...
    > >+
    > >+ Fakturowany "na firmę"?
    >
    > Tak.

    No to mamy zdarzenie gospodarcze nie znajdujące "odzwierciedlenia"!
    Ech, może trzeba byłoby zostać kontrolerem - nazbierałby się niezłe
    premie ;-)

    > Przyznam iż osobiście optowałem zawsze za "przyjęciem" takiego wydatku
    > w KUP i nastepnym "wydaniu" za pomocą FW - co oczywiście rozwiązuje
    > również problem (i wirtualnie zwiększa przychody :)).
    > Ale... przecież zarzucili mnie (grupowicze) czapkami jak chciałem
    > domagać się zaksięgowania :) i im więcej razy czytałem tym mniej
    > zostawało mi pewności że faktura "ogólny koszt" MUSI być
    > zaksięgowana. Na deser.... w zeszłym roku uznałem że jak coś nie jest
    > KUP to NIE zaksięguję (i nie zaksięgowałem, kwota "średnia", ponad
    > 1000 zł).

    IMHO pewną wskazówkę możemy znaleźć w "Objaśnieniach", jak np.:
    "Kolumna 16 jest wolna. W kolumnie tej można wpisywać inne zaszłości
    gospodarcze..."

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1