  • Data: 2015-07-07 10:37:14
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Jul 2015, Jacek wrote:

    > Ciekawi mnie, jak wygląda taka wtopa. Czy urząd "wyrzuci z kosztów"

    Tak, o ile jest to po roku od wliczenia w koszty :)

    > i każe amortyzować i wtedy co?

    Niespodzianka - ustawodawca przewidział stosowny mechanizm.
    A niespodzianka jest ukryta w fakcie, że "widoczne kryterium" jest
    inne :), chodzi o rok używania (stanowiący kryterium zaliczenia w ST).

    > Robię korekty deklaracji za wiele kolejnych miesięcy
    > i dopłata podatku z odsetkami, czy jeszcze jakieś atrakcje?

    Chyba stosuje się mechanizm przewidziany dla błędnego zaliczenia w ST
    poprzez błąd w oszacowaniu czasu użytkowania - wszak podatnik ma prawo
    zaliczyć prosto w KUP "składniki" których czas użytkowania jest krótszy
    niż rok.
    A jak mu nie wyjdzie, jest obowiązek skorygowania wg art.22e, tam są
    specjalnie liczone (niższe AFAIR) odsetki.
    Oczywiscie od okresu przekraczającego rok odsetki już normalnie :)

    pzdr, Gotfryd