eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów › Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
  • Data: 2009-11-13 20:12:02
    Temat: Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
    Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Młody Płatnik" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hdjdqn$31a$1@news.task.gda.pl...
    > Zakład Pracy po zwolnieniu pracownika wystawia ów zwolnionemu pit 11!
    > Przyjmijmy koszty uzyskania przychodu za kwotę 111,25 zł. Jeżeli pracownik
    > dostaje dwie wypłaty, pierwszą pod koniec miesiąca a drugą za dyżury do 10
    > dnia następnego miesiąca to jak to sie ma odnośnie kosztów uzyskania
    > przychodów?! Czyli, przypuśćmy, że nasz pracownik przepracował trzy
    > miesiące
    > od stycznia do marca:
    >
    > styczeń, wypłata 1500zł, za dyżury za styczeń(10 lutego) 500zł
    > luty, wypłata 1500zł, za dyżury za luty(10 marca) 450zł
> [...]

    Koszt naliczasz raz na miesiąc bez względu na ilość wypłat.
    Jeżeli 10 lutego płacisz 500 zł to stosujesz koszty.

    W kwietniu też stosujesz koszty ponieważ wypłata jest z tytułu umowy o
    pracę - i wtedy się koszty stosuje a nie tylko wtedy kiedy jest umowa.
    Ty wystawiając pit 11 wykazujesz 4x111,25
    Natomiast pracownik w swoim rocznym pit 36 czy 37 może uwzględnić tylko 3
    x111,25 bo tyle obowiązywała umowa.

    Nie jestem pewny co do tej daty na pit. - tam jest data umowy a nie wypłat
    więc powinna być do 31-03-2009.

    No i pit 11 wystawia się dopiero w roku przyszłym chyba, że pracownik złożył
    "podanie o wcześniejsze wystawienie"

    --
    PawełJ