eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów › Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
  • Data: 2009-11-15 06:47:17
    Temat: Re: Pracownik zwolniony, pit 11, koszty uzyskania przychodów
    Od: "Młody Płatnik" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911142352150.2304@quad...
    > On Sat, 14 Nov 2009, Młody Płatnik wrote:
    >
    >> Rozpatrzmy taki przypadek w którym:
    >>
    >>
    >> Pracownik w danym roku podatkowym przepracował trzy miesiące:
    >>
    >> niech to będzie styczeń, luty i marzec
    >>
    >> wypłatę otrzymywał do 28 dnia każdego miesiąca
    >>
    >> koszty uzyskania przychodu to 3 x 111,25zł
    >>
    >> i teraz moje pytanie:
    >>
    >> Jeśli w czerwcu zakład pracy wypłaci temu pracownikowi nagrodę bądź
    >> wyrównanie lub zaległe wynagrodzenie, odprawę itp. to czy też trzeba
    >> uwzględnić koszty uzyskania przychodu za te wypłacone pieniądze
    >> (wypłacone w
    >> miesiącu czerwcu, gdzie stosunek pracy z tym pracownikiem ustał z końcem
    >> marca)??
    >>
    >> Jeśli chodzi o przychód to oczywiście sumujemy wszystko to co pracownik
    >> od
    >> tego zakładu pracy otrzymał, ale jak to jest z tymi kosztami uzyskania
    >> przychodu??
    >>
    >> Czy to będzie 3 x 111,25zł czy może 4 x 111,25zł ??
    >
    > Odpowiedź jest najprostsza: "to zależy" :D
    > Zależy m.in. od tego, czy w czerwcu *gdzieś* pracował.
    > Wtedy w czerwcu 2xKUP mu nie przysługuje, a "podwyższenie" (z tytułu
    > przychodów z dwu umów o pracę) doliczy sobie sam w rozliczeniu
    > rocznym.
    >
    > BTW: sprawa była wałkowana w przeszłości, mi jednolicie
    > wychodzi że koszty należą się literalnie wyłącznie w miesiącach
    > wypłaty wynagrodzeń, acz interpretacje US są liberalniejesze:
    > nie naruszając literalnego prawa, "przyznają" również prawo
    > do KUP w miesiącach wykonywania pracy.
    > IMO - wbrew literze ustawy.
    > A ważne to est, jeśli pracownik np. w jednym miesiącu dostał
    > wynagrodzenie 10. (za poprzedni miesiąc) i 31. (za miesiąc
    > bieżący), albo w razie "pośligów" dostał dwie pensje (zaległą
    > i bieżącą), czy też zmienił pracę z płatnej "z góry" na płatną
    > "z dołu" (zostałby miesiąc bez KUP).
    >
    > pzdr, Gotfryd



    A jeśli pracownik za jeden miesiąc otrzymuje dwie wypłaty, czyli jedną 31. a
    drugą, za dyżury 10. następnego miesiąca to czy wtedy należy uwzględnić 2 x
    KUP mimo że te dwie wypłaty dotyczą jednego miesiąca??


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1