    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Mon, 18 Oct 2004 17:59:10 +0200
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410151837450.1816@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

> [...]
    > [...]
    >
    > No to muszę z ciężkim sercem (a raczej palcem :]) przyznać
    > że nie dysponuję żadnymi rozważaniami w tym stylu dotyczącymi
    > KPiR. Czytałem tylko artukuły związane z PK :) (właśnie w stylu
    > "koszt jest dopiero jak ukradną" :>).
    > Ale z kolei nie mam pojęcia jak *dałoby się* wywieść inną zasadę
    > dla KPiR niż dla PK.
    > Musiałby być przepis szczegółowy który na to pozwala...
    >
    > [...]
    >
    > No to "stan koncowy" będzie wzorowy :)
    > Pytanie: jakim prawem *wcześniej* znalazło się w kosztach...

    Bo zostało "poniesione w celu uzyskania przychodu".

    > [...]
    >
    > Obstawiam że to "koszt ogólny".
    > W końcu też mam w KUP dwa telefony (stac+kom)... ;)
    > A to byłoby chyba "podnoszenie kwalifikacji przez pracowników
    > ujęte w innych przepisach" (Kodeks Pracy) ? :)

    Szukałem jakiegoś odpowiednika przytaczanego przez Ciebie projektu wiaty
    - może receptura na to capuccino?

    > [...remanent]
    >
    > Nie przekręcam !
    > Oczywiście - JEST.
    > Co z tego ??
    >
    > To nie zmienia faktu że:
    > 1. nabycie "zbędnego towaru" wydaje się być kosztem
    > 2. przestaje byc kosztem po najbliższym remanencie,

    Zgoda.

    > podatnik
    > dostaje w łeb podatkiem i w zależności od poziomu ciekawości
    > zaczyna sprawdzac co się stało - albo i nie.
    > Stan jest ustalony, państwo odzyskało co swoje a podatnik
    > został z zębami w ścianie

    Tu już nie całkiem. MSZ zapłacił rzeczywisty podatek za okres pomiędzy
    remanentami. A zbędny towar znów się wydaje kosztem - do następnego
    remanentu.

    > czyli towarem handlowym który
    > "dochodowo" jest jest własnością liczącą się do jego majątku

    Jeśli mowa o PK, to nie protestuję, bo nie mam o tym pojęcia. Ale nie
    rozumiem, dlaczego zrobienie remenentu miałoby zmienić status rzeczy z
    towarów handlowych na składniki majątku.

    > tak jak pieniądze które zarobił (i dostał albo i nie :>)
    > 3. jak nic się nie dzieje - to i z podatkiem nic się nie dzieje,
    > zakup przestał być kosztem "dochodowym" i sobie "wisi" na magazynie
    > (a podatnik ew. zębami zgrzyta)

    To mi się bez sensu wydaje. Toć lepiej taki towar opchnąć kolesiowi,
    który remanent dopiero będzie robił, a potem go od niego odkupić...

    > 4. jak podatnik "stary" ("wyremanentowany") towar sprzeda - to...
    > to dostaje w łeb *zaliczką* na podatek :> Drugi raz niejako,
    > teraz "za przychód" ! I JEDYNĄ metodą żeby NIE "dostać w łeb"
    > zapłaceniem (tym razem) "z góry" jest zrobienie *w tym samym
    > miesiącu* "urzędowego" remamentu !
    > 5. po remanencie towar ostatecznie został "rozliczony": zakup
    > jest KUP, sprzedaż w przychodzie, wszyscy odetchnęli...

    Akurat. A co z towarami, które kupiłeś w tzw. międzyczasie i nie
    sprzedałeś? Przecież remanent nie jest wyrywkowy.

    > Moment....
    > Czy ty czasem nie wyciągasz jakichś nieprawidłowych wniosków
    > co do tego czym jest wartość remanentu początkowego ??

    Chcesz mnie o zawał przyprawić? Art. 24.2 UPDOF
    "U podatników osiągających dochody z działalności gospodarczej i
    prowadzących KPiR dochodem (...) jest różnica (...) powiększona o
    różnicę pomiędzy wartością remanentu końcowego i początkowego (...)
    jeżeli wartość remanentu końcowego jest wyższa (...) lub pomniejszona o
    różnicę pomiędzy wartością remanentu początkowego i końcowego, jeżeli
    wartość remanentu początkowego jest wyższa."

    Dla mnie logiczne - w uproszczeniu dochód to to, co zarobiłem w gotówce,
    plus to, co w towarze przybyło, albo minus to, co ubyło.

    A już biegłem świąteczną wyprzedaż ogłaszać :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek