  • Data: 2004-10-18 12:29:08
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Nie. Mówimy o przychodzie - PRAWDOPODOBNYM przychodzie - który
    >+ > JUŻ *nie* został osiągnięty. Już to wiemy.
    >+ >
    >+ Nie, do tego nie mam wątpliwości. Mam wątpliwości do tych przypadków,
    >+ gdzie są widoki, że wypali. Z dodatkowym zastrzeżeniem: nie masz
    >+ pojęcia, kiedy.

    No to muszę z ciężkim sercem (a raczej palcem :]) przyznać
    że nie dysponuję żadnymi rozważaniami w tym stylu dotyczącymi
    KPiR. Czytałem tylko artukuły związane z PK :) (właśnie w stylu
    "koszt jest dopiero jak ukradną" :>).
    Ale z kolei nie mam pojęcia jak *dałoby się* wywieść inną zasadę
    dla KPiR niż dla PK.
    Musiałby być przepis szczegółowy który na to pozwala...

    [...]
    >+ > To ci zaproponuję rozważenie co się stanie jak negocjacje się
    >+ > przeciągną przez przełom roku - co zrobisz ? "Wycofasz koszt" ? :]
    >+ >
    >+ Zastosuję art. 22.4-6 (czy tylko mi się ciśnie "paragraf"?) i przeniosę
    >+ na następny rok. Skoro już księguję memoriałowo...

    No to "stan koncowy" będzie wzorowy :)
    Pytanie: jakim prawem *wcześniej* znalazło się w kosztach...

    >+ > Zauważ że tego problemu NIE MA przy:
    >+ > - nabyciu towarów
    >+ >
    >+ Ufffff... :)
    >+
    >+ > Ano ... a odpowiedz mi na takie pytanie: co się dzieje po remanencie...
    >+ >
    >+ Zazwyczaj trzeba dopłacić ;)

    ...właśnie z powodu "przezornie utopionych kosztów" :)

    [...]
    >+ To ja może przykład mi bliższy: płacę włoskiemu kucharzowi za naukę
    >+ przygotowywania capuccino, bo chcę klientom serwować. Tyle że przez cały
    >+ rok nikt nie chce i nie wiem, czy i kiedy zechce. I co wówczas?

    Obstawiam że to "koszt ogólny".
    W końcu też mam w KUP dwa telefony (stac+kom)... ;)
    A to byłoby chyba "podnoszenie kwalifikacji przez pracowników
    ujęte w innych przepisach" (Kodeks Pracy) ? :)

    >+ Siłą kogoś napoić?

    Hm... SIEBIE ??? Wystawiając FW ? ;)

    [...]
    >+ Czy ja już prosiłem, żebyś mnie PK (nie mylić z osobą podpisującą się
    >+ w ten sposób) nie straszył? ;)

    No tak :)
    Ale co zrobić jak mi wychodzi że o niektórych rzeczach dla KPiR
    jest "za mało danych" :[ Sam zastrzegam że na KPiR to się znam...
    jak kot na kwaśnym mleku. No ale czasem coś tam przeczytam jak
    "prasa pisze" :)

    [...remanent]
    >+ Kurczę, albo Ty przekręcasz, albo ja coś przegapiłem. Remanent "końcowy"
    >+ za okres "przed" nie jest już jednocześnie "początkowym" na okres "po"?

    Nie przekręcam !
    Oczywiście - JEST.
    Co z tego ??

    To nie zmienia faktu że:
    1. nabycie "zbędnego towaru" wydaje się być kosztem
    2. przestaje byc kosztem po najbliższym remanencie, podatnik
    dostaje w łeb podatkiem i w zależności od poziomu ciekawości
    zaczyna sprawdzac co się stało - albo i nie.
    Stan jest ustalony, państwo odzyskało co swoje a podatnik
    został z zębami w ścianie czyli towarem handlowym który
    "dochodowo" jest jest własnością liczącą się do jego majątku
    tak jak pieniądze które zarobił (i dostał albo i nie :>)
    3. jak nic się nie dzieje - to i z podatkiem nic się nie dzieje,
    zakup przestał być kosztem "dochodowym" i sobie "wisi" na magazynie
    (a podatnik ew. zębami zgrzyta)
    4. jak podatnik "stary" ("wyremanentowany") towar sprzeda - to...
    to dostaje w łeb *zaliczką* na podatek :> Drugi raz niejako,
    teraz "za przychód" ! I JEDYNĄ metodą żeby NIE "dostać w łeb"
    zapłaceniem (tym razem) "z góry" jest zrobienie *w tym samym
    miesiącu* "urzędowego" remamentu !
    5. po remanencie towar ostatecznie został "rozliczony": zakup
    jest KUP, sprzedaż w przychodzie, wszyscy odetchnęli...

    Moment....
    Czy ty czasem nie wyciągasz jakichś nieprawidłowych wniosków
    co do tego czym jest wartość remanentu początkowego ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)