  • Data: 2009-10-16 20:37:04
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    domino773 wrote:

    > Wolę South Parka :)
    > Ale czekajcie, jeszcze jedna myśl nasunęła mi się.
    > Skoro jestem na etacie, to wszystkie składki mam opłacane.
    > Koszt założenia DG były powiedzmy równy kosztom tego całego latania,
    > opłat skarbowych do tych śmiesznych interpretacji etc, etc. Powiedzmy,
    > że wyszedłem tak samo z kosztami.
    > A teraz...
    > Mam DG więc jedyne koszt które ponoszę to zdrowotne, chorobowe,
    > dochodowy i VAT, zgadza się ?
    > Wówczas mógłbym chyba bezproblemowo przyjmować "datki" w postacji
> [...]

    Problem tak naprawdę jest głębszy.

    Jeśli miałeś okazję zerknąć do postu jureq i mojego to tak naprawdę
    przychody ze "sprzedaży" Twoich programów będą (w tym przypadku)
    przychodami osobistymi (nie z DG).

    Tak więc zakładanie DG tylko po to, żeby się ZUS nie upomniał o składkę
    zdrowotną (którą zresztą w większości odzyskasz) to jest IMHO nieco bez
    sensu.

    No ale my tu nie o logice tylko o podatkach dyskutujemy ;-)

    Piotrek