  • Data: 2009-10-18 13:54:11
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (18.10.2009 14:38), domino773 wrote:

    > To czym w takim razie jest takie dobrowolne przekazanie środków ?
    > Tytułem czego odprowadzić ewentualny podatek i czy w ogóle? Rachunku
    > czy potwierdzenia nie wystawię, darczyńcy będą z całego świata, więc
    > nie mogę stosować się wyłącznie do przepisów o darczyńcach krajowych.
    > Czasem danych osoby płacącej nie mam.

    Na mój gust to jest normalna działalność gospodarcza. Jeżeli chce ci się
    bawić w interpretowanie tego w inny sposób i albo występowanie o wiążącą
    interpretację albo drżenie że się okaże co innego - możesz, chociaż nie
    polecam :)

    Zakładam że gdzieś pracujesz na pełny etat, lub twoja pensja jest >=
    minimalnej płacy. Jeżeli tak - to:
    1. rejestrujesz działalność - naprawdę to nie jest takie trudne,
    chociaż przy okazji tzw. jednego okienka ostatnio trochę się to
    pokomplikowało. Z tego co jednak pamiętam - większość da się załatwić
    korespondencyjnie.

    2. jesteś zwolniony podmiotowo z VATu dopóki nie przekroczysz jakiegoś
    progu (chyba około 10 tys EUR / rocznie, chociaż coś zmieniali ostatnio),

    2a. Co miesiąc płacisz około 220zł na zdrowotne, z czego tylko jakieś
    50zł jest stracone bezpowrotnie, zaś 170 jest odzyskane z PITu (płacisz
    odpowiednio mniejsze zaliczki co miesiąc/kwartał, a jak zaliczek będzie
    mniej niż tego zdrowotnego - odzyskasz w rocznym rozliczeniu)

    3. W Openoffice/Excelu robisz sobie książkę przychodów i rozchodów, do
    której dopisujesz przychody,

    4. Wybierasz rozliczanie się kwartalne, więc raz na 3 miesiące
    poświęcasz godzinkę czasu (albo i mniej) na obliczenie niezbędnej
    zaliczki na PIT i zrobienie przelewu.

    5. Pilnujesz żeby nie wejść "w kasę", ale rozumiem że tych darowizn
    raczej nie będzie więcej niż 4000/mc.

    Czyli reasumując - twoja cała inwestycja to czas poświęcony na założenie
    działalności, 50zł/mc i zablokowane 170zł/mc na okres od miesiąca do
    roku. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował inaczej.

    p. m.