  • Data: 2009-10-18 15:04:01
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: domino773 <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Na mój gust to jest normalna działalność gospodarcza. Jeżeli chce ci się
    > bawić w interpretowanie tego w inny sposób i albo występowanie o wiążącą
    > interpretację albo drżenie że się okaże co innego - możesz, chociaż nie
    > polecam :)

    Ja również nie chcę mieć problemów, dlatego najpierw pytam :)

    Tak, rozmawiałem dziś z jedną księgową i mówiła, że z jednej strony
    może to podpadać pod działalność bo są dochody, ciągłość, ale nie do
    końca była pewna. Brała też pod uwagę fakt, iż w sumie nie jest to
    działalność prowadzona ciągle i dochód nie może być określony, bo może
    być miesiąc gdzie będzie przychodu np 1000 zł, ale może być i parę
    miesięcy gdzie w ogóle nie będzie go. Poza tym nie da się go oszacować
    w żaden sposób. Zatem częstotliwość jak i wysokość jest nie do
    ustalenia, więc teoretycznie nie jest to działalność :)

    Wspominała również o możliwości rozliczenia takiego dochodu (bez DG)
    rocznie w PIT jako "inne dochody". Rocznie, bo miesięcznych składek na
    poczet podatku już nie ma, ale pod warunkiem że jest to kwota łączna
    nie przekraczająca 2000 zł - skąd ona to wzięła to nie wiem, ale
    zawsze to jakiś trop/sugestia.

    Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć temu powyższemu podejściu do
    sprawy ?
    Swoją drogą zrobię małe rozeznanie jutro na infolinii i w lokalnym
    urzędzie, tzn. jak oni to widzą.

    >  5. Pilnujesz żeby nie wejść "w kasę", ale rozumiem że tych darowizn
    > raczej nie będzie więcej niż 4000/mc.

    ...ale darowizna musi mieć jakiś dokument, tak ? Muszą być dwie
    strony. A wytłumacz takiemu z Trynidad i Tobago dlaczego potrzebujesz
    go, to cię na palmę wyśle ;)

    > Czyli reasumując - twoja cała inwestycja to czas poświęcony na założenie
    > działalności, 50zł/mc i zablokowane 170zł/mc na okres od miesiąca do
    > roku. Ja bym na twoim miejscu nie kombinował inaczej.

    Tak, dzięki za te 5. punktów, choć ja i tak wybrałbym jakąś księgową,
    przynajmniej w początkowym okresie, a skupił się na tym na czym się
    znam. Wyjdzie taniej chyba.
    Wolałbym nie zaczynać z DG teraz choć może jestem zbyt ostrożny....?

    BTW,
    Dotacje na rozpoczęcie DG jeszcze dają jeśli się pracuje na etat a
    "dodatkowo" zakłada DG ?