  • Data: 2009-10-16 21:21:43
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-10-2009 o 23:00:42 domino773 <d...@g...com> napisał(a):

    > Mhmm, a przed chwilą Tomek próbował mnie pocieszyć ;)

    > Pozwól że zapytam. To jakim tworem są tak zwane darowizny, które można
    > ostatnio przez internet przesyłać ? Ot taki PayPal i "Make a
    > donation".

    Musisz przyjąć do wiadomości że to co się pojawia na rynku niekoniecznie
    jest przystosowane do polskiego prawa podatkowego. Przykładów jest na
    pęczki.

    > Ktoś używałby moich programów (freeware) ale zawsze byłaby
    > możliwość wyrażenia "dziękuję wujku, lubię ten program, masz tu $10 i
    > rozwijaj go dalej". Tak samo postąpi np kolejne 100 osób z całego
    > świata. Lub drugi przykład - ktoś z Nigerii przysłał mi $500. I co ja
    > mam z tym zrobić ? Jak to rozliczyć ? Ile dać państwu ? Czym w takim
    > razie są takie przychody dla osoby fizycznej ?

    Przypomniałem sobie że mam gdzieś w archiwum poradę od mojego doradcy
    podatkowego chyba nawet w podobnej sprawie - darmowy soft na stronie,
    tylko nie pamiętam czy chodziło o darowizny. Jak znajdę czas to poszukam.

    > Mówcie jak najwięcej, poskładamy to potem do kupy ;-)

    :)

    --
    Tomek