    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Tue, 31 Aug 2004 15:40:51 +0200

    On Tue, 31 Aug 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ jakie masz argumenty za podatkiem liniowym? ze jest prosty?

    Że bardzo trudno na nim coś "zakombinować".
    Nie opłaca się "zatrudnić bratanka żeby leżał na tapczanie"
    bo podatek wyjdzie TEN SAM. Przy podatku nieliniowym - jak
    najbardziej wszelkie "kombinowanie" się opłaca, wskutek
    czego poszkodowani są uczciwi.

    >+ a co biednych
    >+ obchodzi to, ze jakis bogaty nie wie jak policzyc podatek?

    Najczęsciej WIE (a raczej jego doradzcy wiedzą) - i NIE PŁACI.

    [...]
    >+ ulgi nie musialy by zostac cofniete, ale pomniejszone w taki sposob, aby
    >+ malzenstwa majace dwoje dzieci w najgorszym przypadku nie stracily nic, a
    >+ nie posiadajace ich wcale - posiadaly 'jakies tam' ulgi, ale mniejsze niz
    >+ dotychczas

    No to przykro mi... skoro chcesz komplikować masz mój głos:
    - przeciw !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)