  • Data: 2004-08-31 13:00:22
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408311110570.-472755@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Zgoda. Tylko licz się z protestami (moimi) przy każdej próbie
    > komplikacji podatku: w zamian za "regulację stopy wolnej"
    > domagam się podatku liniowego :>

    jakie masz argumenty za podatkiem liniowym? ze jest prosty? a co biednych
    obchodzi to, ze jakis bogaty nie wie jak policzyc podatek? dla biednych to
    podatek progresywny nie jest zadna komplikacja

> [...]
    > 2. Każdemu podatnikowi w ramach podatku dochodowego przysługuje
    > prawo do dochodu nie obciążonego podatkiem[2] w wysokości....
    > 3. Prawo o którym mowa a ust. 2 przysługuje również nieletnim oraz
    > innym osobom (upośledzeni nie mający prawa rozporządzania !)
    > wobec których podatnicy mają obowiązki alimentacyjne
    > 4. Podatnik ma prawo rozliczenia podatku wspólnie z osobami
    > wymienionymi w ust. 3, w tym do zsumowania kwot wolnych
    >
    > Zastrzegam iż powyższa konstrukcja nie spełnia twojego
    > postulatu aby "cofnąć ulgi niedzieciatym małżonkom"[3].
    > Ale *ja* jestem przeciw próbie komplikacji :>

    ulgi nie musialy by zostac cofniete, ale pomniejszone w taki sposob, aby
    malzenstwa majace dwoje dzieci w najgorszym przypadku nie stracily nic, a
    nie posiadajace ich wcale - posiadaly 'jakies tam' ulgi, ale mniejsze niz
    dotychczas

    to co proponujesz wlasnie moze powodowac patologie, wowczas oplaca sie
    adoptowac i rodzic dzieci, bo wraz ze wzrostem ich liczby przecietny koszt
    utrzymania dziecka maleje, a stopa wolna wzrasta liniowo

    powinna istniec granica, przy ktorej wzrost liczby osob w rodzinie, nie
    powodowalby proporcjonalnego wzrotsu stopy wolnej, krancowa ulga przy
    liczbie osob w rodzinie dazacej do nieskonczonosci :) powinna dazyc do zera
    a nie byc zawsze = const

    --
    TEMPVS