    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę zrobić za darmo komuś stronę www. Czy moge?
    Date: Sun, 15 Jul 2012 16:36:29 +0200

    > W sumie to nie wina fiskusa, że przepis jest jaki jest.

    No zapewne nie jest to niczyja wina. Przepisy podatkowe podano wszak
    jeszcze w Starym Testamencie i od tamtej pory traktowane są jako dogmat.
    Nikt nie ma możliwości ich doprecyzować, a o zmianach w ogóle nie ma co
    mówić. Zresztą kto miałby to zmienić i po co? Ci, którzy żyją z ludzkiej
    naiwności?

    > Nie, za to mamy świadomość, że dość często popełniamy wykroczenia
    > podatkowe (świadomość faktu że nam się to zdarza to nie to samo,
    > co świadomość każdego określonego wykroczenia z osobna, tak dla
    > jasności), widocznie tej świadomości Ci brakuje.

    Nie, nie brakuje.
    I w odróżnieniu od niektórych nie brakuje mi też zdrowego rozsądku.

    > Strzelasz kulą w płot.
    > Może zamiast ironizować zajrzysz do dwu ustaw:

    Ale po co mam zaglądać, skoro to była celowa ironia?
    Szkoda za to, że nie ustosunkowałeś się do wcześniej wymienionych
    przypadków.
    Płacisz podatek do US z tytułu przysługi przyjacielskiej? I nie wymiguj
    się posiadaniem świadomości podatkowej czy udowadnianiem brakiem takiej
    u mnie. Odpowiedz wprost na pytanie.

    > Ale "osób trzecich" te zwolnienia już nie dotyczą.
    > Wysoki Sejm postanowił, że sąsiadka (nie będąca ciotką itede)
    > zajmująca się dzieckiem niczym nie różni się od zatrudnionej
    > "na czarno" opiekunki, może o tyle, że podatek ma zapłacić
    > druga strona (ta, która uzyskała korzyść przez to, że nie
    > musiała zapłacić za opiekunkę).
    > A jak świadczą sobie wzajemnie, to znaczy że obie wiszą
    > fiskusowi podatek. Z odsetkami ;>

    O widzisz, na pytanie w tej kwestii też możesz odpowiedzieć.
    Zakładając nawet hipotetycznie, że zdarzyło Ci się zostawić dziecko pod
    opieką sąsiadki czy - o zgrozo - pożyczyć od niej sól, naprawić jej
    cieknący kran czy nawet podwieźć do pracy?
    Rozliczacie się wówczas z US-em co miesiąc czy zbiorczo, raz na rok? :>

    I na koniec wyjaśnienie - tak, wiem, to grupa podatkowa, więc podaje się
    tu przepisy, a nie wyjaśnia ludziom, że są zdrowo porąbani, bo sami z
    własnej woli lubią płacić haracz od zwyczajnej ludzkiej życzliwości i
    pomocy.

    N.