eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS › Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
  • Data: 2010-04-25 06:08:17
    Temat: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Bo ich prawica stopniowo zabija po kawałku, jak zauważył cyklista.
    > Ale jak nagle dwa pokolenia zrozumieją, że umrą jak tylko stracą siłę do
    > pracy, to ci szybko wybiją to z głowy.
    >
    > Swoją szosą, czuję wewnętrzną obrzydliwość do ludzi Twojego pokroju,
    > którzy uważają, że jak ktoś zdrowy i bogaty to ma prawo do życia, a
    > reszta do gazu. I muszę ci to powiedzieć, bo może się kiedyś w końcu
    > ockniesz i zrozumiesz.

    Prawo do życia, a zmuszanie kogoś, aby Cię utrzymywał, nawet jeśli
    płacącego nie stać na utrzymywanie Cię to są dwie zupełnie różne sprawy.
    Mam nadzieję, że w końcu się ockniesz i zrozumiesz. Nie wiem, czy
    widzisz, ale - wedle Twojego rozumowania - odbierasz prawo do życia tym,
    którzy pracują i muszą płacić na emerytów.

    Sprawy życia na emeryturze od tysiącleci rozwiązywały się naturalnie.
    Starzec mieszkał z rodziną, albo pod mostem. Nikt nikomu prawa do życia
    nie zabierał. Obecnie - po stosunkowo niewielkim czasie "rozwiązywania
    problemu emerytur" - w każdym państwie, które te problemy rozwiązuje,
    sytuacja jest na tyle zła, że w niedalekiej przyszłości jej utrzymywanie
    grozi bankructwem kraju, a na bieżąco powoduje pogłębianie się biedy i
    patologicznych sytuacji (praca na czarno, brak możliwości pracy z uwagi
    na brak możliwości zarobienia na ZUS itp.).

    --
    Liwiusz