eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS › Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
  • Data: 2010-04-26 09:26:45
    Temat: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-26 10:41, Liwiusz pisze:

    > Państwa przez 99% swojego istnienia nie zajmowały się "pomaganiem w
    > przeżyciu".

    Tak. Były inne czasy, inne realia, inna świadomość społeczna.
    Nie wiem czy zauważasz, ale żyjemy w innych czasach niż za Mieszka
    Kosmatego.

    > Ten argument jest do niczego. Co to znaczy, że mają zły biznesplan?

    To znaczy że nie są w stanie zarobić właściwie.

    > Czy korepetytor udzielający korepetycji w weekendy ma zły biznesplan?

    Nie. I w czym problem? Udziela korepetycji i już.

    > Co
    > jest złego w działalności, która przynosi kilkaset złotych przychodu
    > miesięcznie?

    Nic. Dlatego owszem, ZUS powinien być liczony procentowo. Sęk w tym, że
    do tego musi być uczciwy naród.

    > Traktowanie Twojego argumentu poważnie powoduje, że nawet jeśliby ZUS
    > wynosił 10 tysięcy złotych,

    No więc doszliśmy do wniosku, że wadliwie jest skonstruowane liczenie
    zusu dla przedsiębiorców, bo nie jest zależne od zysku. I to jest do
    poprawki.

    > Jak widać wypłata emerytur nie jest jedyną możliwością zaprowadzenia
    > spokoju.

    Jak się ma sumienie z betonu....

    > Czym innym jest pomoc społeczna, a czym innym powszechny system
    > emerytur - niewydolny i skazany na bankructwo. Pomoc społeczna dla
    > naprawdę potrzebujących zawsze jest organizowana - czy to przez państwo,
    > czy przez organizacje pozarządowe.

    I jak ją zorganizujesz?

    > Jak widać nowy system się nie sprawdził. Bankrutuje.

    Bo Balcerowicz rozdupczył kraj. Więc trzeba to odbudować.

    > Argument, że albo państwowa emerytura albo zdechną jest z gruntu błędny.

    A co im pozostało?

    > Nie można być sędzią we własnej sprawie, chcesz się pytać tych, którzy
    > ulegli wypadkowi, czy chcą otrzymywać pomoc?

    No oczywiście, można stosować pogląd: Póki jestem młody, zdrowy, bogaty
    to żyję, a jak nie to do gazu. Ale mnie ten pogląd obrzydza.

    > Mylisz przyczyny ze skutkami. To, ze są takie, a nie inne aglomeracje,

    A jakie mają być? Chcesz zaorać śląsk, warszawę, truj-miasto i posadzić
    tam wsie? Ja tam akurat uwielbiam wieś, ale obecny świat to już nie same
    wsie + dwór jaśnie pana.

    > to że rodziny nie mają dzieci,

    Mają i to nadmiar skoro się powiększyło o 100% w ciągu 30 lat.

    > to, że ludzie nie odkładają na
    > przyszłość, to właśnie jest skutek istnienia obowiązkowych ubezpieczeń.
    > Gdyby ubezpieczeń nie było (a w przyszłości mam nadzieję, że nie
    > będzie), sytuacja by wróciła do normy.

    Jajco prawda. Tak samo by nie odłożyli. Pracodawca by płacił tyle samo,
    albo niewiele więcej jak znam życie, a do tego różne rzeczy mogłyby
    zjeść te oszczędności.

    > Patrz przyszłościowo, a nie w danym momencie. Za 100 lat będzie tam
    > więcej kolorowych (oraz Polaków) niż samych Szwedów.

    No i co? Będzie im się żyło nadal dobrze? To luz. Poza tym, co mnie
    obchodzi za 100 lat? Z jednej strony chcesz zabijać starych i chorych, a
    martwisz się o coś za 100 lat?

    > Ani Polska, ani USA nie są gospodarką stricte kapitalistyczną.

    Bo taka nie ma prawa istnieć.

    > Tam jest "ordnung oddolny", w Polsce nieznany i niewprowadzalny na
    > masową skalę.

    No więc trzeba wprowadzić odgórny, a do tego kształcić nowe pokolenia w
    oddolnym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek