eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS › Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
  • Data: 2010-04-26 08:15:12
    Temat: Re: Brawo PSL: Pawlak chce znacznie ograniczyć składki na ZUS
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-25 21:41, Liwiusz pisze:
    > To jedna z koncepcji państwa, zresztą z zasady błędna.

    Nie z zasady, a z mentalności twojej.

    > Pomijając
    > obecny, niedługi czas "przebogacenia", w historii ludzkości państwa
    > byłby zbyt biedne, aby pomagać wszytkim obywatelom. Jak ludzie byli
    > biedni, to byli biedni. Bogactwo pochodzi z pracy, a nie z pomocy państwa.

    Ale nie chodzi o bogactwo, a o pomoc w przeżyciu.

    > Przodkowie to nie państwo, więc nie mieszajmy ich do tego. I mówimy o
    > ludziach, którzy popadają w długi wobec ZUS, bo nie są w stanie na niego
    > zarobić,

    W takim razie mają zły biznesplan i może powinni przejść na innego
    rodzaju działalność.

    > Nieprawda, kiedyś ludzie byli biedniejsi (również względnie), a
    > przestępczość była mniejsza.

    Bo po ulicach latały zbroje patrole

    > Poza tym było z góry wiadomo, że starym
    > należy się opieka od rodziny,

    A góry albo i z dołu. Społeczności były mniejsze i inaczej
    zorganizowane. Jak sobie wyobrażasz opiekę ,,rodzinną'' wobec kogoś, kto
    jest samotny i żyje w dużym mieście? Albo wobec kogoś, czyja rodzina też
    potrzebuje pomocy społecznej.

    W ciągu mojego życia liczba ludzi na ziemi się podwoiła! Stare systemy
    sprzed wieków nie zadziałają w obecnym modelu społecznym.

    > No i?

    No i bzdurą jest twierdzenie, że trzeba żyć tak, jak tysiąc lat temu.

    > Zależy kiedy. Nie ma to większego znaczenia. Im dłużej ludzie żyją,
    > tym bardziej niewydolny jest system państwowy.

    Ale to nie powód, żeby zdychali.

    > Tak było, jest i będzie. Raj występuje tylko po śmierci, a to i tak
    > tylko w niektórych religiach.

    Jest różnica pomiędzy rajem, a pomiędzy odruchami ludzkimi i pomaganiu
    słabym. Zresztą takie poglądy jak twoje szybko padają, jak głosiciel
    zachoruje, zestarzeje się albo będzie miał wypadek.

    > Czym innym jest społecznie wykształcona pomoc (popieram!), a czym
    > innym rabunek na wzór ZUS.

    Tylko przy tak ogromnej społeczności jaką są obecne aglomeracje
    miejskie, dawny model pomocy wewnątrz wsi nie działa.

    > Z pewnością teraz żyje się "fajniej", tzn. bogaciej, dłużej i
    > przyjemniej, nie chodzi jednak o to, aby przeżyć życie fajnie, tylko aby
    > system był sprawiedliwy.

    Zła to sprawiedliwość, żeby słabsi umierali.

    > Zależy z której strony patrzeć. Po pierwsze Szwedom niczego się nie
    > chce. Życiowym mottem jest hasło równania do reszty. Jednostki
    > wyróżniające się są uczone, aby równać do ogółu, przez co kobiety
    > szwedzkie coraz częściej szukają mężów za granicą, Szwedom nie chce się
    > bowiem (nie potrafią) nawet ich porządnie poderwać.

    A pomimo to gospodarka działa całkiem świetnie? Nic im się nie chce,
    równają w dół, a są bogaci? Czyli widać socjalizm jest korzystny, tylko
    trzeba go umieć prowadzić.

    > Dużo by pisać o Szwecji, mam na ten kraj pewne zdanie, bo byłem tam
    > nie raz, więc podsumuję w dwóch punktach:
    > 1/ Nie patrz jak jest w Szwecji teraz, tylko pomyśl jak lepiej mogłoby
    > być, gdyby gospodarka była normalna (->kapitalistyczna).

    No jak? A może tak chujowo jak w Polsce czy USA?

    > 2/ Wielu szwedzkich rozwiązań nie przeszczepisz na grunt innego państwa
    > (zwłaszcza polskiego), ponieważ są one nieodporne na nieuczciwe zachowanie.

    Ano właśnie. Mówiłem -- ordnung musi być.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek