    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: parking a najem, było: abonament rtv
    Date: Wed, 17 Nov 2004 11:30:18 +0100
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0411041304110.2004@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0411092152520.1364@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > Ufff... będę się streszczał wyłącznie do wybranych elementów :]

    Takoż, zwłaszcza że trochę się klaruje :)

    > [...]
    >
    > A to prawda. Ale musi być tak że "cieć bierze".
    > Zakładałem iż omawiamy przypadek kiedy SAM stawiasz :) i *nie*
    > "oddajesz".

    To też za mało :)
    Wyobraź sobie samoobsługową przechowalnię z autami układanymi w sterty.
    "Na tamtą kupę niech pan rzuci".

    [...]
    > Mało.
    > Do tego...w nietypowej formie.
    > Ale postępowania o charakterze administracyjnym wykluczyć się nie:
    > poprzemyśliwałem nad przykładami postępowania administracyjnego.
    > Takiego jak "zgłoszenie".
    > W którymś artykule z "ostatnich w prasie" (GP, RP... - jest na www)
    > jest komentarz do zgłaszania zbioru danych osobowych :) - właśnie
    > z tekstem że ZGŁASZA SIĘ (do 30 dni "po" !! i MOŻNA DZIAŁAĆ).
    > No to takie "parkowanie jako postępowanie administracyjne" - jeśli
    > musiałoby być PA :] - pasuje... Razem z nieśmiertelnym "niezwłocznie"
> [...]
    Ano. Opłatę masz albo niezwłocznie, albo z góry (abonamenty). "Po" to
    już tylko karę można zapłacić.

    > [...]
    >
    > No to trudny wybór :[
    > Liczyłem że sam się wykażesz z PA :]

    Wykazałbym się, gdybym wiedział, że nie ma trzeciej możliwości. Ale nie
    wiem, stąd powściągliwość.

    > Acha. Powiedzmy że przy PA rzeczywiście powinno się użyć innych
    > określen: tak jak przy opłatach sądowych, opłacie skarbowej,...

    I też nie jestem pewien, czy dokładnie tak. Bo przy tych opłatach jeśli
    nie zapłacisz, nie dostaniesz świadczenia (modulo różne zwolnienia), a
    przy parkowaniu postawienie auta owocuje koniecznością wniesienia opłaty.

    > [...]
    >
    > Ależ nikt nie żądał dowodu przez przeciwieństwo :]
    > Raczej w stylu: "chcę pojechać do [...tu miasto...] - ale pociągiem
    > nie jadę - no to CZYM..." :]

    Jasne. Chodzi o to, że brak wskazania innego środka lokomocji nie może
    być dwodoem na to, że jednak pojadę pociągiem :)

    > Jako rzeczono do umowy najmu jest to zupełnie zbędne. Jest tam
    > gdzieś zastrzeżenie "przedmiotów oznaczonych co do tożsamości" ?
    > Kto za, kto przeciw, nie widzę... ;)

    No to inaczej. Czy można wynająć "coś"?

    > [...].
    > To że 99,98% jakichś umów jest zawierane ZAZWYCZAJ w jakichś-tam
    > warunkach przecież nie znaczy że to jest USTAWOWY wymóg... :)
    > Ty domagasz się "skonkretyzowania" (jak rozumiem: wskazania,
    > czyli "określenia co do tożsamości"), a ja apeluję o wskazanie
    > z czego to ma wynikać !

    Tożsamości niekoniecznie. Domagam się określenia przedmiotu umowy
    umożliwiającego odróżnienie, co nim jest, a co nie.

    > [...]
    >
    > Dobre ;)

    > J.w. - tu się nie zgadzam. Brak podstaw prawnych do stawiania
    > takiego wymogu "przedmiotowi najmu".

    OK - jeżeli umowa najmu może być na "coś" i zawarta z zaskoczenia, to z
    tego zaułka wyłażę. Może?

    > Powinno być karalnie (dla ustawodawcy) nienazywanie podatkiem
    > wszystkigo co jest obowiązkiem zapłaty powstającym z mocy prawa :]

    Popieram.
    Domagam się też nauczania podstaw funkjconującego u nas systemu prawnego
    w szkole podstawowej :)

    > No te "cechy opłaty lokalnej" są argumentem za prawem
    > administracyjnym :]
    > Czyli żeby postawić budę dla psa (na fundamencie) albo handlować
    > publicznie (na własnym placu - w znaczeniu "pozwolenia innym
    > żeby handlowali) trzeba dopełnić obowiązków administracyjnych,
    > w tym wniesienia opłat. I przy "parkowaniu na drodze" owe obowiązki
    > są ograniczone do samej opłaty... (jak to pisałeś: "podatek od psa").
    > Dobra, mamy posumowanie dla prawników ;)

    Dokładniej to jest tak, że "obowiązek podatkowy" powstaje w momencie
    zaparkowania (z wyjątkami typu zmiana granic strefy). I "prawo do
    parkowania" nie jest uzależnione od wniesienia opłąty.

    [...]
    > Szanowny kolego.
    > Jak coś zahacza o ustawę o VAT, to ja uprzejmie poproszę o wyłączenie
    > wszelakich spellcheckerów i innych słowników poprawnej polszczyzny,
    > bo na .prawo to tyle już się nasłuchałem :) od grupowiczów nt.
    > "usług się nie sprzedaje" :> (zresztą w innych podatkach też:
    > "odszkodowanie" a "zadośćuczynienie" na przykład) że muszę złożyć
    > podanie o niekaranie wnie za to iż czasami posługuję się pojęciami
    > tak jak ustawodawca zapisał je był :>

    Gdybyś był dobrym kolegą, to w tym miejscu zasugerowałbyś też
    odstawienie kubka z herbatą :)
    (...)
    > No i na deser - po owym pracowitym, szczegółowym i maksymalnie
    > dookreślonym podziale na "wydanie towaru" oraz "świadczenie
    > usług w tym praw majątkowych tudzież praw domniemanych wraz
    > z zachowaniami zaprzeczającymi robieniu czegokolwiek pod postacią
    > 'powstrzymania się'" :] - a więc po pociągnięciu żyletką granicy
    > między "towarem" a "usługą" aplikuje czytelnikowi kfiatek o treści
    > następującej:
    > "Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu"
    > :>
    > To nie ja, nie bić !! :) Art. 84...

    A ja tylko chciałem nawiązać do "pobierania opłat za parkowanie na swoim
    placu nie wymagającego zakładania DG"... ;)

    > ...czyli postępowanie administracyjne jednak :]

    Z nieśmiałym "o ile nie ma trzciej możliwości".

    Zgoda :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek