  • Data: 2004-11-17 12:54:43
    Temat: Re: parking a najem, było: abonament rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    >+ > Ufff... będę się streszczał wyłącznie do wybranych elementów :]
    >+ >
    >+ Takoż, zwłaszcza że trochę się klaruje :)

    :)

    [...najem/przechowanie...]
    >+ > Zakładałem iż omawiamy przypadek kiedy SAM stawiasz :) i *nie*
    >+ > "oddajesz".
    >+ >
    >+ To też za mało :)
    >+ Wyobraź sobie samoobsługową przechowalnię z autami układanymi w sterty.
    >+ "Na tamtą kupę niech pan rzuci".

    Pas :)
    Mimo iz nijak nie przystaje mi to do założenia art. 835 ("przechowawca
    zobowiązuje się zachować w stanie niepogorszonym" skoro to nie
    przechowawca "zachowuje" tylko każe "samemu sobie zachować") jednak
    pewien zapas na taką lub podobną interpretację trzeba zostawić.

    [...]
    >+ > No to takie "parkowanie jako postępowanie administracyjne" - jeśli
    >+ > musiałoby być PA :] - pasuje... Razem z nieśmiertelnym "niezwłocznie"
    >+ > (w odniesieniu do opłaty :>).
    >+ >
    >+ Ano. Opłatę masz albo niezwłocznie, albo z góry (abonamenty). "Po" to
    >+ już tylko karę można zapłacić.

    Odhaczono za zgodność...

    >+ > [...]
    >+ > >+ Przy parkowaniu na drogach publicznych wykluczam umowę.
    >+ >
    >+ > No to trudny wybór :[
    >+ > Liczyłem że sam się wykażesz z PA :]
    >+ >
    >+ Wykazałbym się, gdybym wiedział, że nie ma trzeciej możliwości. Ale nie
    >+ wiem, stąd powściągliwość.

    Umówmy się że ja też nie wiem :]
    Ale nie mając pojęcia z czym mamy do czynienia nie da się obronić
    żadnej tezy - tej że samochodu nie wolno "zaaresztować" też :[

    [...]
    >+ > Acha. Powiedzmy że przy PA rzeczywiście powinno się użyć innych
    >+ > określen: tak jak przy opłatach sądowych, opłacie skarbowej,...
    >+ >
    >+ I też nie jestem pewien, czy dokładnie tak. Bo przy tych opłatach jeśli
    >+ nie zapłacisz, nie dostaniesz świadczenia (modulo różne zwolnienia), a
    >+ przy parkowaniu postawienie auta owocuje koniecznością wniesienia opłaty.

    Akurat tu zaoponuję: jakie niby świadczenia uzyskuję z tytułu
    np. pozwolenia budowlanego ?
    A chyba kilka takich "akcji" kiedy również :) ma zastosowanie technika
    "zapłacić po" parę by się znalazło - jak w poniższych gdzieś skłamałem
    to proszę wykreślić i skrzyczeć :)
    - zgłoszenie budowlane ("obiekty ruchome" typu 'tzw. garaż blaszak
    postawiony na gołej ziemi')
    - opłata skarbowa od weksla (weksel NIE na druku urzędowym - coś
    ze 2 tygodnie jest na wniesienie)
    - sławetny "podatek od psa" - postawisz sobie psa w mieszkaniu i trzeba
    podatek zapłacić choć nic z tego nie masz ;]

    >+ > Ależ nikt nie żądał dowodu przez przeciwieństwo :]
    >+ > Raczej w stylu: "chcę pojechać do [...tu miasto...] - ale pociągiem
    >+ > nie jadę - no to CZYM..." :]
    >+ >
    >+ Jasne. Chodzi o to, że brak wskazania innego środka lokomocji nie może
    >+ być dwodoem na to, że jednak pojadę pociągiem :)

    Ech, ale dopóki konceptu nie ma "czym" to mamy czyste gdybanie :]

    >+ > Jako rzeczono do umowy najmu jest to zupełnie zbędne. Jest tam
    >+ > gdzieś zastrzeżenie "przedmiotów oznaczonych co do tożsamości" ?
    >+ > Kto za, kto przeciw, nie widzę... ;)
    >+ >
    >+ No to inaczej. Czy można wynająć "coś"?

    Zupełnie "coś" to się chyba nie da.
    Ale dla "przedmiotu określonego co do gatunku" zastrzeżenia
    w K.C. nie widzę. Czyli "zielony Passat z klimatyzacją" by
    taki wymóg spełniał. A przynajmniej nie widzę przeszkody prawnej...

    >+ > Ty domagasz się "skonkretyzowania" (jak rozumiem: wskazania,
    >+ > czyli "określenia co do tożsamości"), a ja apeluję o wskazanie
    >+ > z czego to ma wynikać !
    >+ >
    >+ Tożsamości niekoniecznie. Domagam się określenia przedmiotu umowy
    >+ umożliwiającego odróżnienie, co nim jest, a co nie.

    "pole parkingowe oznaczone białą linią rozdzielającą"....

    >+ > J.w. - tu się nie zgadzam. Brak podstaw prawnych do stawiania
    >+ > takiego wymogu "przedmiotowi najmu".
    >+ >
    >+ OK - jeżeli umowa najmu może być na "coś" i zawarta z zaskoczenia, to z
    >+ tego zaułka wyłażę. Może?

    Mam opory co do tego "zaskoczenia" :]

    [...]
    >+ Popieram.
    >+ Domagam się też nauczania podstaw funkjconującego u nas systemu prawnego
    >+ w szkole podstawowej :)

    ...dopisać że popieram :)

    [...]
    >+ > Dobra, mamy posumowanie dla prawników ;)
    >+ >
    >+ Dokładniej to jest tak, że "obowiązek podatkowy" powstaje w momencie
    >+ zaparkowania (z wyjątkami typu zmiana granic strefy). I "prawo do
    >+ parkowania" nie jest uzależnione od wniesienia opłąty.

    Zgrabnie ujęte. Mam nadzieję że w razie czego google znajdzie :)

    [...kasy fiskalne, VAT a słownictwo w przepisach i na grupie...]
    >+ > Szanowny kolego.
    [...]
    >+ Gdybyś był dobrym kolegą, to w tym miejscu zasugerowałbyś też
    >+ odstawienie kubka z herbatą :)

    Wyrażam ubolewanie z powodu strat w ludziach, sprzęcie i proszku
    do prania :)

    [...]
    >+ > "Podatnicy świadczący usługi w zakresie handlu"
    >+ > :>
    >+ > To nie ja, nie bić !! :) Art. 84...
    >+ >
    >+ A ja tylko chciałem nawiązać do "pobierania opłat za parkowanie na swoim
    >+ placu nie wymagającego zakładania DG"... ;)

    Hm... a wniosek z "nawiązania" ? :)
    Jak powiadasz że *w rozumieniu ustawy o VAT* jest to DG, to pewnie
    masz rację :] :)
    Tyle że ustawa o VAT nie dotyczy "zakładania DG" :)

    >+ > ...czyli postępowanie administracyjne jednak :]
    >+ >
    >+ Z nieśmiałym "o ile nie ma trzciej możliwości".

    Nie da się ukryć, a nuż ktoś z jeszcze innym konceptem
    wyskoczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)