  • 1. Data: 2004-10-13 21:45:12
    Temat: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Od: "Eryk" <a...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    Jak dokladnie jest z tym abonamentem w firmach handlujacych sprzetem rtv?
    Czy oprócz ustawy o radiofonii i tv i rozporzadzen KRRiTv w sprawie
    wysokosci oplat (i osób zwolnionych) sa jeszcze jakies akty prawne w tej
    sprawie? Bo wyzej wymienione nie pomogly w moich watpliwosciach...
    Bo ja zadzwonilam na infolinie Poczty Polskiej 2 razy. Za pierwszym razem
    dowiedzialam sie, ze mam zarejestrowac i placic tylko za te odbiorniki,
    które sa wyposazeniem firmy (nie na handel). Ale z drugim razem kazano mi
    juz zaplacic za _wszystkie_odbiorniki _wlaczone_do_pradu_ (ze niby moga juz
    grac, wiec plac, a co jesli nie maja podlaczonej anteny - pytam, a mily pan
    na to, ze to jest manipulacja prawem). A zwlaszcza ze te, które sa wlaczone
    w celach reklamowych (zeby np. zachecic Klientów do kupna). Czyli, ze jesli
    w pobliskim hipermarkecie gra 300 szt. tv na raz to oni placa 300
    abonamentów???? Jakos nie chce mi sie wierzyc w to...
    Glupia bylam, ze zadzwonilam drugi raz, wiem, ale pani nie umiala mi
    powiedziec, czy moge placic z konta firmowego (co pani szkodzi skoczyc na
    poczte? brak czasu, szanowna pani). I teraz dylemat. Pomózcie prosze, bo
    popelniam chyba jakies przestepstwo i pójde siedziec (a tu póltoraroczne
    blizniaki na wychowaniu).
    Pozdrawiam, Aga (KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2004-10-14 04:52:30
    Temat: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Eryk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    drugim razem kazano mi juz zaplacic za _wszystkie_odbiorniki
    _wlaczone_do_pradu_

    Jeden abonament uprawnia do korzystania z dowolnej liczby odbiorników.
    Abonament jest na właściciela a nie na grające pudełko. Wszystko opisane
    jest w książeczce od abonamentu.
    Na przyszłość: więcej czytać "drobny druczek", bo jak widać "miły pan" też
    nie czyta, to jak ma potem klientów informować?

    pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2004-10-14 06:11:06
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Jacek napisał:
    > Jeden abonament uprawnia do korzystania z dowolnej liczby odbiorników.

    ale TYLKO osoby prywatne.

    > Abonament jest na właściciela a nie na grające pudełko. Wszystko opisane
    > jest w książeczce od abonamentu.

    którą jak byś przeczytał wiedziałbyś co wyżej. Osoby prowadzące działalność
    i posiadające w firmie kilka odbiorników płacą za każdy.

    > Na przyszłość: więcej czytać "drobny druczek", bo jak widać "miły pan" też
    > nie czyta, to jak ma potem klientów informować?

    a jak ktoś uważa, że czyta, a czyta i radzi głupoty?
    ---------------------

    A teraz coś, co może Erykowi płci odmiennej pomóc. Wg ustawy powinno się
    płacić rzeczywiście za KAŻDY odbiornik (jako firma, nie osoba prywatna),
    który jest tak podłączony, że w każdej chwili umożliwia odbiór ptogramów
    telewizyjnych. Czyli takie hipermarkety powinny płacić za wszystkie osobne
    abonamenty. Nie podłączenie anteny nie jest ominięciem prawa, jakie zarzucił
    Ci jakiś niedouczony pan, a niewypełnieniem znamion używania odbiornika, a
    zatem wtedy nie masz konieczności płacenia abonamentu za taki odbiornik.
    Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie wywalenie kompletnie instalacji
    antenowej odbierającej jakąkolwiek tv z firmy, zainstalowanie odrębnej,
    najlepiej po niskiej częstotliwości i zasilanie jej sygnałem z magnetowidu
    lub dvd. Będą Cię mogli wtedy cmoknąć i nie będzie trzeba płacić żadnego
    abonamentu.
    P.

  • 4. Data: 2004-10-14 08:43:39
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckl59r$21sc$1@news2.ipartners.pl>,
    "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > lub dvd. Będą Cię mogli wtedy cmoknąć i nie będzie trzeba płacić żadnego
    A może jednak poczytać to, co trzeba?
    Ustawa o radiofonii i telewizji.
    Art. 48.
    1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera
    się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika.
    (...)
    4. Opłatę abonamentową uiszcza się za każdy odbiornik radiofoniczny i
    telewizyjny, z zastrzeżeniem ust. 5.
    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    używanych przez:
    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie
    stanowiącym ich własność,
    2) publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanatoria, żłobki, publiczne
    jednostki organizacyjne systemu oświaty, państwowe szkoły wyższe i domy
    pomocy społecznej - w tym samym budynku, zespole budynków lub w
    samochodach będących w używaniu tych instytucji - uiszcza się tylko
    jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.
    6. Przepisy ust. 3-5 nie naruszają uprawnień w zakresie zwolnień od
    opłat abonamentowych wynikających z odrębnych ustaw.

    Co do hipermarketów to zastanowiłbym się nad słowem "posiada".

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2004-10-14 09:49:08
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Jarek Spirydowicz napisał:
    > Co do hipermarketów to zastanowiłbym się nad słowem "posiada".

    no właśnie. Dla mnie "posiada" oznacza, że ma na stanie i ma fakturę zakupu
    na nie.
    IMHO nawet jak by nie miała faktury, to potocznie się mówi "posiada w
    sprzedaży" czyli ma prawo do zarządzania tym mieniem. Zatem mając coś w
    sprzedaży "posiada" się jak najbardziej.

    Druga sprawa: "Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik
    radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika."
    czyli dokładnie to co napisałem, jeśli jest podłączony do prądu I DO
    instalacji antenowej, wówczas "umożliwia natychmiastowy odbiór programu".
    Jak podłączony do dvd czy video, to NIE umożliwia to natychmiastowego
    odbioru PROGRAMU.
    P.

  • 6. Data: 2004-10-14 09:53:11
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Jarek Spirydowicz napisał:
    > A może jednak poczytać to, co trzeba?

    no właśnie, poczytać. Wskaż gdzie napisałem coś, co Ci się nie zgadza?

    > Co do hipermarketów to zastanowiłbym się nad słowem "posiada".

    no właśnie po raz drugi. Dla mnie "posiada" oznacza, że ma na stanie i ma
    fakturę zakupu
    na to co posiada. IMHO nawet jak by nie miała faktury, to potocznie się mówi
    "posiada w
    sprzedaży" czyli ma prawo do zarządzania tym mieniem. Zatem mając coś w
    sprzedaży "posiada" się jak najbardziej i sądzę, że każdy sąd podzieli moje
    zdanie.

[...]
    instalacji antenowej, wówczas "umożliwia natychmiastowy odbiór programu" a
    zatem jest domniemanie, że się go używa.
    Jak podłączony do dvd czy video, to NIE umożliwia to natychmiastowego
    odbioru PROGRAMU czyli się go do oglądania programu nie używa.
    P.
    PS cytuj porządnie i wycinaj zbędne treści.

  • 7. Data: 2004-10-14 11:22:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cklia8$2b79$1@news2.ipartners.pl>,

    > no właśnie, poczytać. Wskaż gdzie napisałem coś, co Ci się nie zgadza?

    "Tylko osoby prywatne". I to, co pod kreską, powtórzone w innnej formie
    poniżej.

> [...]
    > "posiada w
    > sprzedaży" czyli ma prawo do zarządzania tym mieniem.

    Aha. Czyli komis RTV ma płacić, facet, który "wziął w zarząd" radio od
    kumpla, ma płacić...

    > Zatem mając coś w
    > sprzedaży "posiada" się jak najbardziej i sądzę, że każdy sąd podzieli moje
    > zdanie.

    Sądzę, że raczej podzieli Twój majątek. Na to, co masz zapłacić, i to,
    co zostanie.

> [...]
    > Jak podłączony do dvd czy video, to NIE umożliwia to natychmiastowego
    > odbioru PROGRAMU czyli się go do oglądania programu nie używa.

    A jak nie jest podłączony do prądu? A jeśli jest podłądzony, ale
    wyłączony? Ty naprawdę w to wierzysz?

    > PS cytuj porządnie i wycinaj zbędne treści.

    Nie pisz zbędnych treści, to nie będzie problemu.

  • 8. Data: 2004-10-14 21:08:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, PK wrote:
    [...]
    >+ > Co do hipermarketów to zastanowiłbym się nad słowem "posiada".
    >+
    >+ no właśnie po raz drugi. Dla mnie "posiada" oznacza, że ma na stanie
    >+ i ma fakturę zakupu na to co posiada.

    Sprzeciw.

    >+ IMHO nawet jak by nie miała faktury, to potocznie się mówi
    >+ "posiada w sprzedaży" czyli ma prawo do zarządzania tym mieniem.

    IMO *DOKŁADNIE TAK*. Nie potocznie. Prawnie :) !

    Definicja (prawna) posiadania jest w Kodeksie Cywilnym, próba
    interpretacji wskazuje że posiadanie może być NIELEGALNE
    (konkretnie art. 169 par. 1, art. 172. par.1, art. 174 oraz
    dobijający art. 342. - mało kto zdaje sobie sprawę że złodziej[1]
    poza "bezpośrednim pościgiem" jest CHRONIONY przed odebraniem
    własności przez prawnego posiadacza !).
    Krótko mówiąc: "posiadanie" jako słowo zdefiniowane w prawie (o ile
    ustawa nie stanowi inaczej definicja z KC jest w niej obowiązująca !)
    oznacza "stan faktyczny": ma we władaniu i może z nim coś zrobić.

    [1] przepraszając oczywiście typka który zabrał czyjąkolwiek rzecz,
    jako że dopóki nie zostanie prawomocnie skazany złodziejem jeszcze
    nie jest - do czego stosowmny wywód widziałem wczoraj czy przedwczoraj
    na grupie prawo :) (chodzi o "podejrzany->oskarżony->skazany czyli
    dopiero wtedy przestępca)

    >+ Zatem mając coś w sprzedaży "posiada" się jak najbardziej
    >+ i sądzę, że każdy sąd podzieli moje zdanie.

    IMHO masz zupełną rację.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-10-14 21:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ "Tylko osoby prywatne". I to, co pod kreską, powtórzone w innnej formie

    Jarku... zlituj się.
    Sam cytowałeś:
    -----
    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych
    i telewizyjnych używanych przez:
    1) osoby fizyczne
    w tym samym gospodarstwie domowym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ----

    Jak sklep jest "gospodarstwem domowym" to tu mi kaktus... :]
    Sądzisz że to określenie jest przypadkowe ??

    >+ Aha. Czyli komis RTV ma płacić, facet, który "wziął w zarząd" radio od
    >+ kumpla, ma płacić...

    Jak "facet który wziął" *sam* płaci abonament - to nie ma sprawy,
    przecież jest to jego "kolejny odbiornik w tym samym gospodarstwie
    domowym".
    Komis jest w gorszej sytuacji: klient wbrew zapewnieniom PK
    może mieć CO NAJMNIEJ wątpliwości czy "sztuczna" instalacja
    antenowa dobrze emuluje rzeczywistość - i szczególnie przy
    odbiornikach przenośnych ŻĄDAĆ wyniesienia odbiornika z klatki
    Faradaya :> celem ogranoleptycznego sprawdzenia sprawności
    toru w.cz. ! ;)

    >+ Nie pisz zbędnych treści, to nie będzie problemu.

    Nie czepiaj się... jednak to odpowiadający powinien "niezbędzie
    przycinać"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-15 06:08:10
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Gotfryd Smolik news napisał:
    > Jarku... zlituj się.
    > Sam cytowałeś:

    nic osobistego, ale Jarek najmądrzejszym człowiekiem jest, więc go nie
    przegadasz.
    O komisach nie pisałem, bo wątpliwości w tym przypadku sam bym miał,
    natomiast wydaje mi się, że ten konkretny przypadek z pierwszego mejla dość
    dobrze opisałem.
    P.