  • 1. Data: 2004-10-14 02:14:28
    Temat: Pytanie odnosnie podatku- pilne?
    Od: "Pool" <p...@h...com>

    Witam

    Wiec sprawa wyglada w ten sposob ze ja z moim ojcem ktory posiada
    obywatelstwo USA mieszkamy w Chicago a mama z bratem mieszkaja w Polsce. Od
    tygodnia wzywaja moja mame do Urzedu Skarbowego celem wyjasnienia gdzie i za
    co zyje moj ojciec itp.
    Moje pytanie brzmi czy moj ojciec musi placic podatek od zarobionych
    pieniedzy w USA i czy przesylane pieniadze do kraju tez musza byc
    opodatkowane?

    dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-14 22:20:49
    Temat: Re: Pytanie odnosnie podatku- pilne?
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Pool" <p...@h...com> wrote in message news:ckkne3$con$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Moje pytanie brzmi czy moj ojciec musi placic podatek od zarobionych
    > pieniedzy w USA i czy przesylane pieniadze do kraju tez musza byc

    Czyzby urzad wezwal mame tak bez powodu? Czy posiada jakies dokumenty na
    podstawie, ktorych pyta co robi ojciec?
    Polska raczej powinna miec umowe o unikaniu podwojnego opodatkownia z USA.
    Zeby sie upewnic zawsze mozna zapytac US (niekoniecznie w waszym miesicie
    tylko obojetnie jaki - mozna zadzwonic). Jezeli ojciec placi podatki w USA
    to powinien uzyskac z USA jakis dowod na to. Wtedy nie musialby zaplacic
    podatku w Polsce. Jezeli pracuje na czarno to od pieniedzy ktore przywiezie
    do Polski musi wg. prawa zaplacic podatek - oczywiscie jezeli sie do tego
    przyzna US:), lub kupi cos z czego nie bedzie sie umial wytlumaczyc.
    A po drugie w czym problem skoro wzywaja ojca, ktorego nie ma w Polsce.
    Niech matka powiadomi US, ze ojciec wyjechal i da adres da US adres jego
    pobytu i niech go US juz sam pyta. Albo niech powie ze nie zna dokladnie
    adresu poniewaz ojciec duzo podrozuje po US i ma tylko do niego numer
    telefonu itp.
    Pierwszy raz slysze zeby US sie pytal kogoklwiek za co dana osoba zyje.
    Chyba by musial 50% spoleczenstwa polskiego przepytac i nie znalazlby
    odpowiedzi:)

  • 3. Data: 2004-10-15 22:50:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com> napisał w
    wiadomości news:ckmu45$25b$1@inews.gazeta.pl...

    > Pierwszy raz slysze zeby US sie pytal kogoklwiek za co dana osoba zyje.
    > Chyba by musial 50% spoleczenstwa polskiego przepytac i nie znalazlby
    > odpowiedzi:)

    A to nie slyszales, ze sa nowe plany ograniczenia deficytu budzetowego ? ;->

    marekz