    From: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie odnosnie podatku- pilne?
    Date: Fri, 15 Oct 2004 00:20:49 +0200

    "Pool" <p...@h...com> wrote in message news:ckkne3$con$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Wiec sprawa wyglada w ten sposob ze ja z moim ojcem ktory posiada
    > obywatelstwo USA mieszkamy w Chicago a mama z bratem mieszkaja w Polsce.
    Od
    > tygodnia wzywaja moja mame do Urzedu Skarbowego celem wyjasnienia gdzie i
    za
    > co zyje moj ojciec itp.
    > Moje pytanie brzmi czy moj ojciec musi placic podatek od zarobionych
    > pieniedzy w USA i czy przesylane pieniadze do kraju tez musza byc
    > opodatkowane?
    >
    > dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

    Czyzby urzad wezwal mame tak bez powodu? Czy posiada jakies dokumenty na
    podstawie, ktorych pyta co robi ojciec?
    Polska raczej powinna miec umowe o unikaniu podwojnego opodatkownia z USA.
    Zeby sie upewnic zawsze mozna zapytac US (niekoniecznie w waszym miesicie
    tylko obojetnie jaki - mozna zadzwonic). Jezeli ojciec placi podatki w USA
    to powinien uzyskac z USA jakis dowod na to. Wtedy nie musialby zaplacic
    podatku w Polsce. Jezeli pracuje na czarno to od pieniedzy ktore przywiezie
    do Polski musi wg. prawa zaplacic podatek - oczywiscie jezeli sie do tego
    przyzna US:), lub kupi cos z czego nie bedzie sie umial wytlumaczyc.
    A po drugie w czym problem skoro wzywaja ojca, ktorego nie ma w Polsce.
    Niech matka powiadomi US, ze ojciec wyjechal i da adres da US adres jego
    pobytu i niech go US juz sam pyta. Albo niech powie ze nie zna dokladnie
    adresu poniewaz ojciec duzo podrozuje po US i ma tylko do niego numer
    telefonu itp.
    Pierwszy raz slysze zeby US sie pytal kogoklwiek za co dana osoba zyje.
    Chyba by musial 50% spoleczenstwa polskiego przepytac i nie znalazlby
    odpowiedzi:)