  • Data: 2004-11-20 07:45:48
    Temat: Re: parking a najem, było: abonament rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > IMO odpowiedź wynika z warunku opisanego w KC, że JEŚLI nie oznaczono
    >+ > dokładnie opisu "przedmiotu oznaczonego co do gatunku" to należy się
    >+ > przedmiot "przeciętny".
    >+ > Czyli "samochód ciężarowy" tego wymogu jeszcze nie spełnia, bo
    >+ > trudno wyciągnąć "przeciętną" z samochodu 3,5t "skrzyna z kiprem"
    >+ > a 35t "tzw. typowy TIR".
    >+ > Jak da się określić co byłoby "przeciętne" to IMO określenie jest
    >+ > "dostateczne" :)
    >+ >
    >+ No to określ "przeciętne miejsce parkingowe" dla syrenki i owego tira ;)

    Jeśli istnieje jakaś norma (państwowa, wynikająca z przepisów...)
    to można uznać że to jest "przeciętne miejsce": istnieje ?
    A co do tira to AFAIK ustalono ;) że wymaga on KILKA miejsc, przynajmniej
    w tym nic dziwnego nie widzę...

    >+ > >+ A jak biała linia jest między kołami, to co jest przedmiotem najmu? ;)
    >+ >
    >+ > ...dwa sąsiednie pola albo pole i nieruchomość przyległa !!
    >+ > Weź ty pod uwagę owe dwa mieszkania...
    >+ >
    >+ Biorę. Tyle że jeśli wynajmujesz, to albo jedno mieszkanie, albo dwa
    >+ mieszkania, a nie "jedno lub dwa w zależności od wyniku rzutu monetą".

    Ależ ja NIE sprzeciwiam się uznaniu że TIR potrzebuje KILKA pól.
    Na to iż istnieje przepis nakazujący ustanowienie opłaty stosownie
    do wielkości samochodu a nie ilości zajmowanych pól zwracałeś uwagę
    i tego nie podważam: forma określenia "odpłatności" jest dość szczególna.
    Jakoś nie rozumiem czego się czepiasz z ową "linią między kołami":
    przecież oczywiste jest że w takim układzie "przedmiotem" są *dwa*
    (najmniej :]) pola parkingowe.
    I to NIE jest żaden (sam w sobie) argument przeciwko uznaniu umowy
    za najem. Sytuacja NICZYM nie różni się od najemcy który potrzebuje
    4 pokoi - i jest dla niego rozwiązaniem wynajęcie tylko dwu małych
    przyległych mieszkań.
    Uprzedzając: tak, "mieszkanie" nie ma nijak ustandaryzowanego rozmiaru
    poza minimami - więc jak ktoś zgodzi się że będzie korzystał
    z "mieszkania" (np. przy okresowym przeniesieniu na stanowisku
    pracy) to jest sam sobie winien że nie określił iż 5m^2 na osobę
    jego zdaniem to trochę mało :> (zdaje się że takie - przynajmniej
    kiedyś - były minima dla "należenia się" mieszkania komunalnego,
    dobrze pamiętam ?)
    Miesjce parkingowe... chyba raczej można się spodziewać że typowy
    pojazd 2mX5m powinien się zmieścić :]

    Hm... Ale ma w tym banku pieniądze ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd