  • Data: 2005-12-06 11:02:47
    Temat: Re: co lepsze?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dmrigg$27p$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "my way" <y...@s...tlen.pl> wrote:

> [...]
    > wiadomości news:jareks-409EBE.15050901122005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Ta sprawa (II UKN 37/96) zaczęła się od ZUS, który zakwestionował umowę o
    > pracę, zawarta miedzy spółką, reprezentowaną przez jedynego wspólnika
    > (pełnomocnictwa udzieliło Nadz. Zgr.Wsp. w osobie wspólnika) a tym samym
    > wspólnikiem. Wspólnik zatrudniony został na stanowisku Prezesa Zarządu.
    > Kolejna umowę o pracę podpisal ten sam jedyny wspólnik ze spółka,
    > reprezentowaną tym razem przez pełnomocnika powołanego uchwałą wspólnika.
    > Pełnomocnik był jednocześnie pracownikiem spółki.

    No i wyszło, że czynność w celu ominięcia prawa. Wcale się nie dziwię w
    takiej sytuacji. Pytanie, co by było, gdyby spółka miała np. normalną
    radę nadzorczą i to ona zawierała umowę z prezesem.

    > Bo mocno
    >
    > jednak nie
    > i ani Sąd Apelacyjny ani też SN w tej sprawie nie odnosil się w ogóle do tej
    > kwestii

    Może nie było potrzeby?

    > Gdzieś mi się przewinęło uzasadnienie, w którym
    >
    > to w innej sprawie (FSK 768/04), ale ostatecznie NSA orzekł, ze "w
    > szczególnosci, treść art.203 KH nie stoi na przeszkodzie do przyjęcia, że
    > umowa o pracę zawarta w zasadzie przez jedynego udziałowca spółki z ta
    > spółka, reprezentowaną przez pełnomocnika ustanowionego przez tego
    > udziałowca, była umową "z samym sobą", a tym samym nieważną na podst. art.58
    > KC"
    > i przywołał m.in. gdzies tu juz chyba cytowaną uchwałę I FPS 3/00

    A to jeszcze ciekawiej się robi, bo wrzucenie w googla tej ostatniej
    sygnaturki plus "sąd" wypluwa m.in. coś takiego.

    http://www.nettax.com.pl/serwis/serwis.asp?idurl=/se
    rwis/nowosci/2002/020
    116_2.htm

    Zwracam uwagę na punkt 2.